طرز تهیه خورش میگو و سیب زمینی ساده و خوشمزه به سبک جنوبی

طرز تهیه خورش میگو

 

یکی از خورشت های بسیار خوشمزه دریایی است که در سراسر دنیا به خصوص جنوب کشور تهیه می شود و می توانید این خورش خوشمزه را به همراه پلو میل کنید. این خورشت در کمترین زمان ممکن پخته می شود و بسیار مقوی است زیرا میگو زمان زیادی برای پخت ندارد پس اگر وقت کافی برای تهیه غذا یا غذاهای خورشتی ندارید این غذا را به خاطر بسپارید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن تهیه کنید اضافه کردن انواع سبزیجات در این خورش دلخواه و قابل تغییر است. امروز در پارسی دی خورش میگو و سیب زمینی ساده و خوشمزه به سبک جنوبی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

میگو۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۵ حبه
رب۲ ق غذا خوری
آب نارنج۱ ق غذا خوری
گشنیز و شنبلیله۱ ق غذا خوری
سیب زمینی۲ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر لیموعمانی، ادویه کاری، دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش میگو و سیب زمینی به سبک جنوبی

مرحله اول: تفت دادن پیاز و سیر

ابتدا برای تهیه این خورش خوشمزه باید پیاز را تفت دهید برای این کار پیاز را نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن داخل تابه تفت دهید تا سبک شود در ادامه سیرها را پوست بگیرید و به همراه پیاز تفت دهید تا بوی خوش سیر بلند شود.

مرحله دوم: تفت دادن میگو

در ادامه میگو ها پاک شده و شسته شده را به مخلوط پیاز و سیر اضافه کنید و چند دفیقه تقت دهید و بعد تمام ادویه ها گفته شده را به میگو بزنید تا مزه دار شود و طعم پیاز و سیر را به خود بگیرد.

مرحله سوم: افزودن رب

در ادامه از مخلوط شنبلیله و گشنیز خرد شده ۱ ق غذا خوری اضافه کنید و کمی تفت دهید این سبزی برای عطر و طعم بهتر خورش اضافه می شود در ادامه رب را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بوی خامی رب از بین رود و رب خوش رنگ شود.

مرحله چهارم: پخت خورشت میگو

حالا ۲ لیوان آب جوش داخل خورش ریخته و بگذارید با حرارت ملایم خورش پخته شود و جا بیفتد در همین حین سیب زمینی را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید و زمانی که آب خورشت غلیظ شد آب نارنج را اضافه کنید و بعد از ۱۰ دقیقه خورشت را از روی حرارت بردارید و با سیب زمینی سرخ کرده داخل کاسه سرو ریخته  و به همراه پلو میل کنید.

فوت و فن های دستور پخت خورش میگو ساده

  1. بجای آب نارنج از آب لیموترش یا آبغوره می توانید استفاده کنید.
  2. از کمی رب لیمو عمانی نیز می توانید برای خوش طعم شدن آن استفاده کنید.
  3. به دلخواه از هویج یا فلفل دلمه نیز در تهیه این خورشت می توانید استفاده کنید.
  4. اگر گشنیز و شنبلیله نداشتید می توانید حذف کنید.
  5. اگر ادویه مخصوص ماهی و میگو دارید حتما استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه خورش میگو و سیب زمینی ساده و خوشمزه به سبک جنوبی
5 (100%) 2 votes