طرز تهیه ژله فالوده خوشمزه و شیک مناسب برای مهمانی با ژله بلوبری

دستور تهیه ژله فالوده

طرز تهیه ژله فالوده

 

ژله فالوده یکی از انواع دسر های شیک و خوشمزه می باشد که شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. این ژله طعم و مزه فوق العاده ی دارد و با رشته فالوده و ژله بلوبری تهیه می شود. شما می توانید این ژله را در قالب های مختلف تهیه کنید و برای مهمانی ها استفاده کنید زیرا طعم و ظاهر بی نظیری دارد. شما می توانید فالوده را از بیرون تهیه کنید و یا می توانید رشته های آماده فالوده خشک بخرید و بجوشانید در تهیه این دسر استفاده کنید. می توانید برای اینکه رنگ ژله شما آبی تر باشد از کمی رنگ خوراکی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ژله فالوده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ژله فالوده

  • ژله آلوئه ورا ۱ بسته
  • ژله بلوبری ۱ بسته
  • فالوده نیم کیلو

طرز تهیه ژله فالوده خوشمزه و ساده

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید قالب را چرب کنید و برای ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید. شما می توانید از قالب پلاستیکی یا سیلیکونی استفاده کنید و یا حتی می توانید از یک ظرف پیرکس استفاده کنید. فالوده را از بستنی فروشی تهیه کنید و داخل آبکش قرار دهید و بگذارید تا آب اضافی فالوده کاملا برود و خشک شود.

مرحله دوم: بن ماری کردن کردن ژله ها

به ۴ تا کاسه نیازی دارد و ژله بلوبری را به دو قسمت و آلوئه ورا را نیز به دو قسمت تقسیم کنید حالا به هرکدام ۱/۲ پیمانه آبجوش اضافه کنید و هم بزنید تا ذرات ژلاتین حل شود. سپس هر کاسه را روی کتری بخار آب قرار دهید تا ژله بن ماری شود. به رنگ های آلوئه ورا رنگ خوراکی آبی اضافه کنید تا یک تم رنگی از روشن به تیره بدست بیاید.

مرحله سوم: افزودن فالوده

قالب را از فریزر خارج کنید و کمی از ژله بی رنگ داخل آن بریزید و در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود. حالا فالوده آکش شده را روی ژله آلوئه ورا بریزید و روی آن ژله بی رنگ بریزید و قالب را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. برای هر لایه ۲۵ دقیقه صبر کنید تا خودش را بگیرد.

مرحله چهارم: تهیه ژله فالوده

حالا باید ژله های آب را به ترتیب روی مواد و زمان دهید تا هر لایه خودش را بگیرد و در انتها با افزودن ژله آخر نیز مجدد کمی فالوده مخلوط کنید و بریزید. قالب را برای ۵ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. برای خارج کردن ژله آن را چند ثانیه در آب گرم قرار دهید و بگذارید و سیریع داخل دیس برگردانید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ژله فالوده تابستانی و خوشمزه

  1. نکته خیلی مهم در تهیه این ژله این می باشد که فالوده نباید آبلیموترش داشته باشد زیرا مانع گرفتن ژله می شود.
  2. شما می توانید مقدار فالوده را کم و زیاد کنید.
  3. شما می توانید این دسر با هر نوع ژله ی که دوست دارید استفاده کنید.
  4. می توانید به دلخواه لایه آخر را از مخلوط ژله و بستنی تهیه کنید تا رنگ آن مات شود.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه