طرز تهیه مرغ وحشی خوشمزه ساده و مجلسی با آلو و زرشک

طرز تهیه مرغ وحشی

 

یکی از روش های تهیه مرغ می شود برای تهیه این مرغ نیازی به افزودن آب نیست و مرغ با آبی که خودش می اندازد پخته و نرم می شود و با انواع آلو و زرشک تهیه می شود. این مرغ بسیار خوشمزه می باشد زیرا با طعم خوب کره سرخ می شود و شما به سادگی می توانید یک غذایی خوشمزه و تازه تهیه کنید شما می توانید مرغ وحشی را با باقالی پلو یا برنج ساده سرو کنید. برای تهیه مرغ وحشی بیشتر از ران مرغ استفاده می شود که شما به دلخواه می توانید از سینه نیز استفاده کنید. امروز در پارسی دی مرغ وحشی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

ران مرغ۲ عدد
پیاز بزرگ۲ عدد
روغن۲ ق غذا خوری
کره۳۰ گرم
آلو بخارا۸ الی ۹ عدد
زنجبیل تازه یک تکه یا زنجبیل خشک۱/۴ ق چای خوری
آب لیمو یا آب نارنج۲ ق غذا خوری
زرشک۱/۴ پیمانه
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه مرغ وحشی خوشمزه با آلو و زرشک

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا پیازها را پوست بگیرید خلالی درشت خرید کنید و داخل یک تابه روغن را بریزید و بیشتر پیاز ها را کف تابه بریزید و بدون هم زدن قرار بدید سپس تکه ها مرغ را روی پیاز قرار دهید.

مرحله دوم: پخت مرغ

مابقی پیازها را روی مرغ بریزید و تمام ادویه ها را به همراه زنجبیل روی مرغ بریزید و فویل روی تابه بکشید و درب تابه را بگذارید و اجازه دهید مرغ به مدت ۱ ساعت خودش آب انداخته و پخته شود.

مرحله سوم: افزودن آلو

در ادامه آلو ها را در کمی آب خیس کنید و به همراه زعفران و آبلیمو روی مرغ ها بریزید دقت کنید اصلا نباید مرغ ها را زیر و رو کنید سپس مجدد فویل را بکشید و بگذارید تا مرغ با مواد خوب پخته و آب اضافی آن کشیده شود.

مرحله چهارم: تهیه مرغ وحشی

در ادامه زرشک ها را جداگانه در کمی روغن و شکر تفت دهید تا پف کند و کنار بگذارید سپس فویل را بردارید و کره را روی مرغ بریزید و بگذارید مرغ ها با کره سرخ شوند در این مرحله می توانید مرغ ها را زیر و رو کنید تا سرخ شود دقت کنید در این مرحله سرخ شدن باید شعله خیلی کم باشد تا پیازها نسوزد به همین راحتی مرغ وحشی خوشمزه ما حاضر شد و هیچ آب و زردچوبه ای به این مرغ اضافه نشد به همراه پلو و زرشک تفت داده شده میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مرغ وحشی مجلسی

  1. مرغ بدون پوست باشد بهتر است.
  2. اگر کره برای سرخ کردن نداشتید می توانید از روغن استفاده کنید ولی طعم کره در این غذا محسوس است.
  3. می توانید پیازها را به صورت حلقه ای خرد کنید.
  4. در این روش مرغ اصلا رب اضافه نمی شود ولی به دلخواه می توانید در آخر سس ربی درست کنید و روی مرغ بریزید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه مرغ وحشی خوشمزه ساده و مجلسی با آلو و زرشک
5 (100%) 2 votes