طرز تهیه حلوا ویفری ساده و مجلسی با نان میکادو مرحله به مرحله

دستور پخت حلوا ویفری

طرز تهیه حلوا ویفری

 

حلوا ویفری یکی از انواع حلواها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و با نان میکادو که ویفر از آن تهیه می شود سرو می شود و برای مجالس و مراسمات مذهبی و سوگواری و یا حتی یک عصرونه خوشمزه بسیار مناسب است حلوا ویفری را می توانید در طعم و مزه ها و رنگ های مختلف تهیه و روی نان میکادو ریخته و به صورت لایه ای و چند رنگ آن را سرو کنید و یا به صورت ساده حلوا را تهیه و مانند ویفر آن را برش بزنید و میل کنید. حلوا یکی از دسرهای سنتی ما ایرانی ها می باشد که در قدیم به عنوان شیرینی از آن استفاده می شده و معمولا از آرد و روغن یا کره تهیه می شود و برای بدن و تامین انرژی لازم بسیار مفید است. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا ویفری مجلسی با نان میکادو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا ویفری

  • آرد گندم ۵۰۰ گرم
  • روغن جامد ۲۰۰ گرم
  • کره ۵۰ گرم
  • پودر قند ۲۲۰ گرم
  • گلاب ۳ ق غذا خوری
  • عسل ۱ ق غذا خوری
  • زعفران دم کرده ۳ ق غذا خوری
  • پودر هل ۱/۲ ق چای خوری
  • زنجبیل ۲ ق غذا خوری
  • پودر کاکائو ۲ ق مربا خوری
  • ورق میکادو ۲ ورق

طرز تهیه حلوا ویفری مجلسی با نان میکادو

مرحله اول: تفت دادن آرد

ابتدا آرد گندم را اندازه کنید سپس ۲ بار الک کنید و داخل تابه بریزید و بعد با حرارت کم و ملایم شروع به تفت دادن آرد کنید باید حدود ۲۵ دقیقه آرد را با حرارت کم تفت دهید تا بوی خامی آرد برطرف شود و آرد کمی تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم: افزودن کره و روغن

در ادامه آرد را از تابه خارج و مجدد الک کنید و داخل تابه ریخته و کره ذوب شده را به همراه روغن جامد آب شده به آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید (حرارت باید خاموش باشد) تا روغن ها به خورد آرد برود سپس تا حلوا داغ است عسل و گلاب را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه حلوا سه رنگ ویفری

در ادامه پودر هل و پودر قند را اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید در این مرحله میزان شیرینی مواد را بچشید و اگر دوست دارید شیرین تر باشد مقدار بیشتری پودر قند بریزید و با لیسک خوب مواد را هم بزنید تا یکدست شود و بعد حلوا را به سه قسمت تقسیم کنید به یک قسمت زعفران و به یک قسمت پودر کاکائو و یک قسمت زنجبیل اضافه کنید و دستکش انداخته و خوب مواد را ورز دهید اگر خیلی مواد خشک بود کمی روغن جامد اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه حلوا ویفری

وقتی حلوا را در سه رنگ تهیه کردید باید روی نان میکادو بریزید برای این کار نان میکادو را از مرکز به دو قسمت تقسیم کنید تا ۴ عدد نان میکادو داشته باشید سپس لایه اول نان را قرار دهید و روی آن حلوا زنجبیلی را بریزید و با پالت خوب صاف کنید سپس نان میکادو و بعد حلوا شکلاتی و بعد نان و در انتها حلوای زعفرانی را ریخته و روی آن نان میکادو قرار دهید و در انتها یک جسم سنگین روی نان قرار دهید تا لایه ها بهم بچسبند و برای ۵ ساعت بگذارید تا بماند و بعد به شکل دلخواه برش بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه حلوا ویفری

  1. شما می توانید به صورت مثلثی یا مستطیل یا لوزی برش بزنید و روی آن را به دلخواه تزئین کنید.
  2. می توانید ترتیب قرار دادن مزه و طعم ها را خود انتخاب کنید.
  3. اگر مواد خیلی سفت بود و روی نان میکادو پخش نشد کمی روغن مایع بزنید.
  4. حلوا خیلی داغ نباشد وگرنه نان میکادو را خمیر می کند.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه