درست کردن ژله با پودر ژلاتین و شیر به شکل قالبی و 2 رنگ

درست کردن ژله با پودر ژلاتین

 

تهیه دسر برای مهمانی ها یک کار بسیار لذت بخش است که می توانید از شب قبل مهمانی این دسر ها را تهیه کنید و در یخچال قرار دهید و فردای مهمانی فقط از قالب خارج کنید ولی شاید برای شما پیش بیاید که ژله در دسترس نداشته باشید و می خواهید بدون نیاز به ژله و با کمک ژلاتین یک دسر فوق العاده تهیه کنید. شما می توانید از انواع اسانس های مجاز و رنگ طبیعی یا ژله ی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ژله بستنی

 

مواد لازم

شیر۲.۵ لیوان
آب۱/۴ پیمانه
شکر۱/۲ پیمانه
پودر ژلاتین۲.۵ ق غذا خوری
اسانس موز یا وانیلبه دلخواه
رنگبه دلخواه

 

همچنین ببینید: طرز تهیه باسلوق ژله ای

 

طرز تهیه ژله با پودر ژلاتین

مرحله اول: بن ماری کردن

ابتدا باید ژلاتین را داخل آب سرد بریزید و کمی صبر کنید تا اسفنجی و سفت شود و بعد روی بخار کتری قرار دهید تا بن ماری شود و ذرات ژلاتین حل شود ی پا می توانید برای ۱ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد بگذارید تا بن ماری شود.

مرحله دوم: افزودن شیر و شکر

در ادامه باید شیر و شکر را داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا دانه های شکر حل شود ولی اصلا نباید شیر بجوشد و بعد از روی حرارت بردارید تا کمی از داغی بیفتد اگر مخلوط را به صورت داغ به ژلاتین اضافه کنید باعث بریده شدن می شود.

مرحله سوم: تهیه لایه اول

در ادامه باید شکر و شیر و ژلاتین را باهم ترکیب کنید و به دلخواه اسانس وانیل یا موز بزنید و داخل یم قالب بریزید و بگذارید یخچال تا نیم بند شود دقت کنید نباید خیلی سفت شود وگرنه وقتی لایه بعدی را می ریزید بهم نمی چسبند.

مرحله چهارم: تهیه ژله دوم

در ادامه باقی مانده ژلاتین را با رنگ خوراکی ژله ی به رنگ دلخواه در بیاورید و روی ژله قبلی بریزید و برای ۳ الی ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید و برای خارج کردن ژله باید لبه ها را با کمک چاقو آزاد کنید و روی دیس مورد نظر برگردانید. نوش جان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ژله رولی 

 

فوت و فن های دستور تهیه ژله با ژلاتین

  1. در ازای هر لیوان شیر یک قاشق غذاخوری ژلاتین نیاز دارید پس این فرمول را برای چند برابر کردن یا نصف کردن مواد استفاده کنید.
  2. می توانید از رنگ های طبیعی مثل لبو نیز استفاده کنید.
  3. اسانس ها را می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید.
  4. دیس اگر مرطوب باشد می توانید دسر را به راحتی روی آن جابجا کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه ژله بریلو

 

از
1
دیدگاه