طرز تهیه کیک نوتلا ساده خانگی با آب جوش و گردو با فر و بدون فر

طرز تهیه کیک نوتلا

 

یکی از خوشمزه ترین کیک ها در سراسر دنیا می باشد که بسیار محبوب است. کیک نوتلا بسیار ساده بوده و بافتی پنبه ای و بسیار نرم دارد و مانند دیگر کیک ها شما می توانید آن را با فر و یا بدون فر تهیه کنید و در تهیه آن از کمی گردو یا فندوق استفاده کنید. تاریخچه نوتلا داستانی الهام بخش از عشق و اشتیاق به شکلات بوده تا این محصول خوشمزه را فراهم کند. پیتروفررو یکی از آشپزهای معروف ایتالیا بود که از ترکیب پودر کاکائو با انواع مغزها به ترکیبی جادویی دست پیدا کرده تا سالها بعد پسر پیترو با به کارگیری از نبوغ پدر دستور جادویی نوتلا را کشف کرد و بهترین اسم را برای این خوراکی خوشمزه قرار داد. نوتلا در ابتدا به آلمان و بعد به فرانسه رسید و در سال ۲۰۰۷ روز ۵ فوریه را روز جهانی نوتلا نامگذاری کردند. امروز در پارسی دی کیک نوتلا با آب جوش و گردو با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۵ عدد
شکر۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
آب جوش۱/۲ پیمانه
پودر کاکائو۲ ق سوپ خوری
نوتلا۲ ق غذا خوری
آرد۱ و ۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۲ ق مربا خوری
گردو خرده شده۱/۴ پیمانه
وانیل۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کیک نوتلا با گردو و آب جوش

مرحله اول : مخلوط کردن نوتلا و پودر کاکائو

ابتدا پودر کاکائو را با آب جوش گفته شده در دستور خوب مخلوط کنید و صبر کنید تا از حرارت بیفتد سپس به آن نوتلا را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود و آن را کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله دوم : هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل داخل کاسه همزن ریخته و بمدت ۵ دقیقه خوب با همزن بزنید تا حجیم و کرم رنگ شود و به آن روغن مایع را افزوده و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم : تهیه مایه کیک نوتلا

مخلوط پودر کاکائو و نوتلا را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و سه بار الک کنید و به تدریج به مواد کیک اضافه کنید و با لیسک خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. سپس در انتها گردوی خرد شده را که بهتر است با ۱ ق غذا خوری آرد مخلوط کنید تا در حین پخت گردوها به انتهای کیک نروند، گردو را اضافه کنید و با لیسک کمی هم بزنید.

مرحله چهارم : پخت کیک نوتلا بدون فر

برای پخت کیک نوتلا بدون فر یک قابلمه نچسب را انتخاب کنید و آن را چرب کنید. سپس روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود سپس مایه کیک را داخل قابلمه ریخته و روی شعله پخش کن قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار داده و به مدت ۵۰ الی ۶۰ دقیقه بگذارید تا کیک پخته شود و در حین پخت درب قابلمه را باز نکنید و در انتها با خلال دندان چک کنید و روی دیس برگردانید.

مرحله پنجم: پخت کیک نوتلا با فر

یک قالب گرد ۲۳ سانتی را چرب کنید و کف آن کاغذ روغنی انداخته و مایه کیک را داخل قالب ریخته و در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دما را روی ۱۸۰ درجه بمدت ۴۵ دقیقه قرار دهید تا کیک نوتلا پخته شود، سپس کیک را از قالب خارج کنید و به دلخواه با گاناش شکلاتی و میوه مورد نظر تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک نوتلا خانگی و پنبه ای

  1. حتما تمام مواد را از ۱ ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شود.
  2. زمان پختن فر با توجه به فرهای مختلف ممکن است متفاوت باشد پس بعد از گذشت ۴۵ دقیقه کیک را چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید.
  3. اصلا بیکینگ پودر را جایگزین نکنید.
  4. می توانید بجای گردو از فندوق نیز استفاده کنید و یا از مخلوط هر دو استفاده کنید.
  5. حتما فر را بمدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید.
  6. از هر قالبی می توانید برای تهیه کیک نوتلا استفاده کنید دقت کنید باید ۱/۳ قالب مواد ریخته شود.
  7. از چرب کردن بیش از ۱ سانت خودداری کنید زیرا باعث می شود کیک پف نکند.

همچنین ببینید

از
4
دیدگاه