طرز تهیه مربا آلو سیاه خانگی و تازه بدون هسته، مجلسی و خوش طعم

مربا آلو سیاه

 

مربا ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارد ولی این بار قرار است با آلو سیاه که معمولا با آن لواشک تهیه می کنند یک مربای خوشمزه تهیه کنید که خیلی ساده و راحت است و شما می توانید برای تابستان و بهار یک مربای منحصر به فرد است و می توانید طعم جدیدی از مربا را تجربه کنید. توجه کنید برای نوع آلو باید ترش باشد و داخل آن رگه های قرمز داشته باشید در غیر این صورت مربا خوشرنگ و قرمز نمی شود. آلو سیاه کالری نسبتا کمی نسبت به دیگر میوه ها دارد و برای درمان یبوست و دیابت و همچنین لاغری بسیار پرکاربرد است زیرا می توانید به یبوست کمک کند و در نتیجه شما دچار نفخ نخواهید شد و سرشار از آنتی اکسیدان است و به گوارش بدن کمک می کند سوخت و ساز بالا برود. امروز در پارسی دی طرز تهیه مربا آلو سیاه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آلو۱ کیلوگرم
شکر۵۰۰ الی ۶۰۰ گرم

طرز تهیه مربا آلو سیاه

مرحله اول: آماده سازی آلو

ابتدا باید آلو ها را خوب بشورید و از وسط به دو نیم تقسیم کنید و بعد هسته آلو را جدا کنید و حالا باید آلو ها را میکس یا پوره کنید برای این کار می توانید از غذاساز یا چرخ گوشت یا گوشتکوب برقی استفاده کنید و آلو ها را خوب له کنید تا یکدست شود.

مرحله دوم: افزودن شکر

در ادامه آلو های چرخ شده را داخل قابلمه بریزید و به آن شکر اضافه کنید و هم بزنید و حالا باید قابلمه را روی حرارت قرار دهید و حرارت را ابتدا بالا ببرید و بگذارید تا به جوش بیاید و بعد از جوش زدن باید حرارت را کم کنید و برای ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه مربای آلو سیاه

در ادامه باید کف روی مربا را مداوم بگیرید تا در انتها مربای شفافی داشته باشید و زمانی که مربا به غلظت رسید و خوشرنگ شد از روی حرارت بردارید، برای تست غلظت مربا می توانید کمی از آن را داخل نعلبکی ریخته و در یخچال قرار دهید و اگر به سختی حرکت کرد یعنی به غلظت رسیده و داخل شیشه تمیز قرار دهید و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مربای آلو سیاه

  1. نیازی به آبلیمو و هیچ نوع افزودنی ندارد.
  2. این رسپی ملس است و اگر شیرین تر دوس تدارید باید از شکر بیشتری استفاده کنید.
  3. اصلا نیازی به افزودن آب نیست زیرا خود آلو آب می اندازد.
  4. شیشه باید تمیز و عاری از هر گونه چربی باشد وگرنه مربا خراب می شود.
  5. اگر مربا به غلظت برسد اصلا شکرک نمی زند.
  6. وقتی آلوها در حال جوش است، آن ها را هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. یا می توانید بعد از پخت میکس کنید.
  7. زمان پخت به میزان سفتی و نرمی آلو ها نیز بستگی دارد.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه