طرز تهیه شربت انجیر تازه خانگی مفید و مقوی و سالم با مربا + فیلم

دستور تهیه شربت انجیر

طرز تهیه شربت انجیر

 

شربت انجیر یکی از شربت های بسیار خوشمزه و راحت است که می توانید در خانه تهیه کنید. این شربت طعم و مزه عالی دارد و برای بدن نیز بسیار مفید است. شما می توانید شربت انجیر را به همراه مربای آن تهیه کنید و همزمان هر دو را داشته باشید. شما می توانید مربا را به دو صورت له شده یا خرد شده تهیه کنید. برای تهیه این شربت نیاز به انجیر تازه دارید و می توانید از هر نوع انجیری که دوست دارید یا در دسترس دارید استفاده کنید. انجیر سیاه یا انجیر سفید هر دو آن ها برای این شربت مناسب هستند. کل مدت پخت این شربت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه می باشد و می توانید در انتهای پست فیلم مربوط به این شربت را مشاهده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شربت انجیر تازه خانگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شربت انجیر تازه مقوی و ملین

  • انجیر تازه ۵۰۰ گرم
  • شکر ۴۰۰ گرم
  • آب ۲ پیمانه
  • هل ۳ عدد
  • زعفران دم کرده ۱ ق مربا خوری
  • آبلیموترش تازه ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه شربت انجیر خوشمزه و مقوی در خانه

مرحله اول: آماده سازی انجیر

ابتدا انجیر ها را باید خوب بشورید تا تمیز شوند و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده شود. سپس زعفران را با کمی قند بسابید و داخل قوری ریخته و یک قطعه یخ اضافه کنید و صبر کنید تا خوشرنگ شود.

مرحله دوم: تهیه شربت

در ادامه آب و شکر را باهم مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید و هم بزنید و روی حرارت قرار دهید تا شکر کم کم ذوب شود. با یک فرچه تمیز دور تا دور قابلمه را در هنگام جوشیدن تمیز کنید. هل را باز کنید به شربت در حال جوش اضافه کنید تا عطر آن خارج شود.

مرحله سوم: افزودن انجیر

سپس انجیر ها را اضافه کنید و بگذارید تا بجوشد و انجیر ها نرم شود و شربت کم کم قوام پیدا کند. در حین پخت کف روی مربا حتما جمع کنید در انتها شربت و مربای شفافی داشته باشید. در ادامه زعفران و به دلخواه کمی پودر هل نیز اضافه کنید و برای ۴۰ دقیقه بگذارید تا بجوشد.

مرحله چهارم: جدا سازی شربت و مربا

بعد از ۴۰ دقیقه و بعد آبلیموترش را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه باید انجیر ها را از قابلمه خارج کنید و بگذارید کمی شربت قوام پیدا کنید و به دلخواه می توانید از یک صافی رد کنید تا دانه های انجیر که از آن خارج شده است صاف شود و شربت یکدستی داشته باشید. شربت و مربای انجیر آماده شده است و می توانید میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شربت انجیر مقوی خانگی

  1. می توانید بجای آبلموترش از جوهر لیمو استفاده کنید.
  2. زعفران باعث خوشرنگ شدن شربت می شود.
  3. تمیر کردن اطراف ظرف مانع شکرک زدن شربت می شود.
  4. این شربت و مربا ماندگاری بالایی دارد و باید داخل ظرف تمیز ریخته شود.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه

  • Negar ۱ سال پیش

    سلام انجیر هارو بایدقطعه قطعه کنیم؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام نه نیاز نیز خیلی خرد کنید مگ اینکه بخواید مربا را خرد شده تهیه کنید و یا اگر می خواهید با گوشتکوب له کنید درسته استفاده کنید و می توانید ویدیو انتهای پست را نیز مشاهده کنید

      پاسخ