طرز تهیه مارمالاد انجیر سیاه تازه خانگی و خوشمزه بدون ژلاتین

طرز تهیه مارمالاد انجیر

 

یکی از مارمالادهای پر طرفدار در دنیا می باشد که از میوه خوشمزه تابستانی انجیر تهیه می شود و به صورت مارمالاد است لازم است بدانید مارمالادها با مرباها فرق دارند زیرا مرباها میوه ها خرد شده هستند ولی مارمالاد میوه ها که با پوست پوره می شوند و برای صبحانه یا تهیه انواع کیک و شیرینی کاربرد دارند. فرقی ندارد شما از چه نوع انحیر سیاه یا زرد استفاده می کنید یا حتی می توانید از انجیر خشک نیز در تهیه مارمالادها استفاده کنید و از خواص خوب انجیر نیز بهرمند شوید. انجیر خواص بی شماری مانند سرشار از فیبر، منبعی خوبی از کلسیم، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به گوارش و هضم غذا و … دارا می باشد. امروز در پارسی دی مارمالاد انجیر سیاه تازه خانگی بدون ژلاتین را به شما آموزش خواهیم داد با همراه باشید.

مواد لازم

انجیر۱ کیلو گرم
شکر۷۰۰ گرم
آب۱/۲ پیمانه
آبلیمو۱ ق غذاخوری
پودر هل۱/۲ ق چای خوری
زعفران غلیظ۲ ق غذا خوری
گلاب۱ ق غذا خوری

طرز تهیه مارمالاد انجیر سیاه بدون ژلاتین

مرحله اول: آماده سازی انجیر

ابتدا انجیر ها را خوب بشورید و ساقه آن را جدا کنید و بعد به دلخواه می توانید پوست انجیر را به آرامی جدا کنید و یا همان با پوست خرد کنید این کاملا سلیقه ای می باشد سپس به انجیر ها را خرد کنید اندازه خرد شدن مهم نیست چون در آخر له می شوند.

مرحله دوم: جوشاندن آب و شکر

انجیرهای خرد شده را داخل قابلمه مورد نظر بریزید و روی آن شکر و آب را بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کم کم شروع به جوشیدن کند حتما مدام کف جمع شده رو مارمالاد را بگیرید تا در نهایت مارمالاد شما با کیفیت و شفاف باشد.

مرحله سوم: افزودن آبلیمو

در ادامه آب لیموترش را اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا مواد بجوشد و کمی غلیظ شد سپس با گوشتکوب دستی یا برقی مواد را پوره و له کنید تا یکدست شود و بگذارید مواد مجدد روی حرارت باشد.

مرحله چهارم: تهیه مارمالاد انجیر

در ادامه هل و زعفران و گلاب را اضافه کنید و بعد از غلیظ شدن مارمالاد از روی حرارت بردارید (وقتی روی مارمالاد حباب های بزرگ زد یعنی مارمالاد آماده شده است) یا می توانید با این روش تست کنید ببینید مارمالاد غلیظ شده است یا نه بدین صورت که یک مقدار از مارمالاد را داخل کاسه بریزید و تو یخچال بزارید اگه بعد از خنک شدن غلظتش را تست کنید اگر به سختی حرکت کرد یعنی آماده و غلیظ شده مارمالاد آماده شده را داخل شیشه تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مارمالاد انجیر تازه خانگی

  1. در بیشتر پخت مارمالاد از ژلاتین استفاده می شود ولی به دلیل حالت ژله ای خود انجیر اضافه نشد اگر دوست دارید مارمالاد شما غلیظ تر باشد ۱ ق مربا خوری ژلاتین را در ۱/۵ لیوان آب سرد حل کنید و بن ماری کنید و ۵ دقیقه آخر به مارمالاد اضافه کنید.
  2. افزودن گلاب اختیاری می باشد.
  3. افزودن زعفران باعث خوش رنگ شدن مارمالاد می شود.
  4. شما از هر نوع انجیری می توانید استفاده کنید.
  5. مقدار شکر بسته به شیرینی انجیر ها ممکن است کمتر یا بیشتر شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه مارمالاد انجیر سیاه تازه خانگی و خوشمزه بدون ژلاتین
4 (80%) 6 votes