طرز تهیه کمپوت انجیر سیاه خانگی خوشمزه با شکر در شیشه

دستور تهیه کمپوت انجیر

طرز تهیه کمپوت انجیر

 

کمپوت انجیر یکی از انواع کمپوت ها می باشد که با انجیر تهیه می شود و بسیار خوشمزه و مجلسی می باشد و شما در فصل تابستان همزمان با رسیدن انجیر تازه می توانید این کمپوت را تهیه و برای فصل های دیگر که انجیر نیست داشته باشید. کمپوت ها دارای نکات ریزی هستند که اگر رعایت شود حتما ماندگاری خوبی خواهند داشت. از شیشه های تمیز و عاری از هر گونه چربی استفاده کنید تا کمپوت کپک نزند و حتما عمل هوا گیری را انجام دهید تا درب شیشه خوب چفت شود و هوا در آن رد و بدل نشود وگرنه کمپوت هوا کشیده و خراب می شود از خواص خوب انجیر می توان به بهبود سلامت گوارش، بهبود سلامت قلب، درمان کم خونی، تقویت استخوان و هزاران خواص خوب دیگر که هم در انجیر خشک و هم تازه یافت می شود. امروز در پارسی دی کمپوت انجیر سیاه خانگی خوشمزه با شکر در شیشه را به شما پیشنهاد می دهیم همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کمپوت انجیر سیاه

  • شکر ۱ پیمانه
  • آب ۴ پیمانه
  • انجیر ۱ کیلوگرم

طرز تهیه کمپوت انجیر تازه خانگی با شکر در شیشه

مرحله اول: آماده سازی شربت

ابتدا برای تهیه کمپوت باید شربت را آماده کنید بدین صورت که آب و شکر را با هم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا کم کم دانه شکر ذوب شود و چند جوش بخورد اصلا نیازی نیست شربت قوام پیدا کند همین که چند جوش زد کافی می باشد سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود. این مقدار شکر یک شیرینی متعادلی می دهد و اگر دوست دارید شربت را بچشید و بنا به سلیقه خود مقدار شکر را بیشتر کنید.

مرحله دوم: آماده سازی انجیر

انجیر ها را بشورید و خشک کنید و بگذارید تا کاملا خشک شود سپس داخل شیشه های تمیز بریزید دقت کنید انجیر ها نباید کرم خوردگی یا له شدگی داشته باشند و اگر قسمتی خراب بود با چاقو بگیرید و هسته آن را خارج نکنید.

مرحله سوم:کمپوت کردن

در ادامه مخلوط سرد شده آب و شکر را روی انجیر ها بریزید به طوری که شیشه کاملا پر شوند سپس درب شیشه ها را خوب ببندید و حالا داخل قابلمه بزرگ قرار دهید و داخل قابلمه آب بریزید به طوری که شیشه ها تا لبه داخل آب باشند و از زمان جوشیدن آب ۱۵ الی ۲۰ دقیقه باید زمان بگیرید.

مرحله چهارم: تهیه کمپوت انجیر تازه خوشمزه

وقتی ۲۰ دقیقه تمام شد حرارت را خاموش و بگذارید تا کمی آب سرد شود سپس شیشه ها را به صورت وارونه روی یک دستمال نخی قرار دهید تا سرد و عمل هواگیری انجام شود سپس داخل یخچال یا کابینت نگهداری کنید.

نکات کلیدی در تهیه کمپوت انجیر خانگی

  1. نیازی به قوام آمدن شربت نیست.
  2. به دلخواه می توانید داخل شربت کمی گلاب و دارچین اضافه کنید.
  3. کمپوت ها را می توانید با عسل تهیه کنید و شکر را حذف کنید.
  4. از انجیر تازه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کمپوت انجیر سیاه خانگی خوشمزه با شکر در شیشه
3.1 (62.86%) 7 votes