طرز تهیه شکلات فاندانت خوشمزه و ساده با بستنی وانیلی

طرز تهیه شکلات فاندانت

 

از ترکیب کیک شکلاتی با سوفله بدست می آید که یک دسر بسیار محبوب و پر طرفدار است که نام آن از مرکز شکلات مذاب گرفته شده است. شکلات فاندانت اصالت آمریکایی و فرانسوی دارد سرآشپز معروف ژان ژورژ ونگریشتن ادعا می کند که در سال ۱۹۸۷ در نیویورک این کیک شکلات فاندانت را اختراع کرده است اما سرآشپز معروف فرانسوی ژاک تورس ادعا دارد این دسر قبلا در فرانسه وجود داشته است. وقتی این کیک بر اثر یک اتفاق کشف شد آنها داشتن یک کیک شکلاتی اسفنجی درست می کردند و زمانی که از فر بیرون آوردند دیدند وسط کیک نرم و آبدار است و طعم و مزه خوبی دارد در اینجا بود که شکلات فاندانت کشف شد. امروز در پارسی دی شکلات فاندانت با بستنی وانیلی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

شکلات تخته ای۱۰۰ گرم
تخم مرغ کامل۲ عدد
زرده تخم مرغ۲ عدد
کره۱۰۰ گرم
شکر۲/۳ پیمانه
آرد۲/۳ پیمانه
پودر کاکائو۴ ق غذا خوری
کره۲۵ گرم برای چرب کردن قالب
بستنی وانیلی یا خامه قنادیبه مقدار لازم برای تزئین

طرز تهیه شکلات فاندانت

مرحله اول : آماده سازی قالب

برای تهیه شکلات فاندانت ابتدا باید قالب ها را آماده کنید برای تهیه این کیک فاندانت باید از قالب های رمکین یا گرد کوچک استفاده کنید ۲۵ گرم کره را ذوب کنید و با قلمو مقداری از آن را در قالب ها ریخته و خوب چرب کنید سپس برای ۵ دقیقه در فریزر قرار دهید و دوباره خارج کنید و مجدد با کره خوب چرب کنید و پودر کاکائو داخلش ریخته و آنها را سرو ته کنید تا پودر کاکائو اضافی خارج شود.فر را با دمای ۱۸۰ درجه بگذارید تا گرم شود.

مرحله دوم : ذوب کردن شکلات و کره

شکلات را به قطعات کوچک تر خرد کنید و به همراه کره خرد شده داخل یک کاسه ریخته و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید و مدام هم بزنید تا هر دو کاملا ذوب شوند و بعد پودر کاکائو را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند سپس این مخلوط را برای ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله سوم : هم زدن تخم مرغ

زرده تخم مرغ را به همراه تخم مرغ ها داخل کاسه ای ریخته و به همراه شکر با همزن برقی یا دستی خوب بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شود و مایه حجیم و کرم رنگ شود در حین کار با لیسک دور گیری کنید تا تمام مواد هم بخورد.

مرحله چهارم : تهیه مایه شکلات فاندانت

مخلوط شکلات را که در مرحله دوم تهیه کردیم به مواد اضافه کنید و با همزن دستی یا برقی هم بزنید سپس آرد را که از قبل الک کردید به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا مایه یکدستی حاصل شود.

مرحله پنجم : پخت شکلات فاندانت

مایه بدست آماده را در قالب ها آماده شده به طوری مساوی بریزید دقت کنید باید ۲/۳ قالب را پر کنید سپس برای ۱ ساعت قالب را داخل یخچال بگذارید تا خنک شوند سپس در فر از قبل گرم شده در دمای ۲۰۰ درجه بمدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا شکلات فاندانت پخته شوند (دور کیک سفت و مرکز آن شل می باشد).

مرحله آخر

قالب ها را از فر خارج کنید و به آرامی شکلات فاندانت را خارج کنید و با خامه یا بستنی و انواع میوه ها تزئین کنید. حتما شکلات فاندانت به صورت داغ سرو شود. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه شکلات فاندانت

  1. می توانید از شکلات ها با درصدهای مختلف این دسر را تهیه کنید.
  2. می توانید برای طعم دهندگی از دارچین یا قهوه نیز استفاده کنید.
  3. برای ذوب کرده کره و شکلات می توانید برای ۱ دقیقه داخل ماکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه