طرز تهیه شکلات رژیمی خانگی خیلی ساده و آسان با خرما و کره بادام زمینی

دستور تهیه شکلات رژیمی

طرز تهیه شکلات رژیمی

 

شکلات رژیمی یکی تنقلات بسیار خوشمزه و راحت می باشد که شما می توانید به عنوان به جای قند و شیرینی میل کنید. شکلات رژیمی یک ایده بسیار ناب برای پذیرایی می باشد که خیلی شیک و خوشمزه است و با خرما و کره بادام زمینی تهیه می شود. شما می توانید از شکلات تخته ای تلخ یا شیرین به دلخواه استفاده کنید ولی چون پایه این شکلات خرما شیرین است بهتر است از شکلات تلخ استفاده کنید. اگر در رژیم غذایی هستید ولی دوست دارید یک شکلات خوشمزه در کنار تنقلات خود میل کنید که کم کالری و مقوی باشد حتما شکلات رژیمی را تهیه کنید. شکلات رژیمی به واسطه داشتن خرما و کره بادام زمینی انرژی لازم بدن را تامین می کند و احساس سیری طولانی مدت به شما می دهد. شما می توانید شکلات رژیمی را داخل ظرف دربسته قرار دهید و در یخچال نگهداری کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شکلات رژیمی خانگی با خرما را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شکلات رژیمی خانگی

  • خرما ۲۰ عدد
  • گردو ۵ عدد
  • کره بادام زمینی ۱ ق غذا خوری
  • شکلات تلخ ۱۵۰ گرم

طرز تهیه شکلات رژیمی خانگی با خرما و گردو

مرحله اول: آماده سازی خرما

شما می توانید از هر نوع خرمای که دوست دارید برای تهیه این شکلات رژیمی استفاده کنید. خرما ها را بشورید و خشک کنید وسط آن را شکاف دهید و هسته خرما را خارج کنید. گردو ها را پوست بگیرید و در اندازه دلخواه برش بزنید.

مرحله دوم: استراحت خرما

گردو خرد شده را داخل شکاف خرما قرار دهید و کمی کره بادام زمینی قرار دهید و بعد داخل بشقاب قرار دهید و برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا کمی خنک شود. شکلات تخته ای را خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید، می توانید از شکلات سکه ای یا ترکیب شکلات شیرین و تلخ استفاده کنید.

مرحله سوم: بن ماری کردن شکلات

یک کتری را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید به جوش بیاید سپس کتری شکلات را روی آن قرار دهید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود، می توانید به مدت ۱ دقیقه شکلات را در مایکروفر یا سولاردم با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید تا ذوب شود و اگر خیلی شکلات سفت بود می توانید ۱ ق غذا خوری روغن مایع اضافه کنید تا کمی رقیق تر شود.

مرحله چهارم: تهیه شکلات رژیمی

صبر کنید شکلات بن ماری شده رقیق از حرارت بیفتد. خرما ها را از یخچال خارج کنید و به انتهای آن یک خلال دندان بزنید و داخل شکلات ذوب شده بزنید و چون خرما خنک است شکلات سریع بسته می شود و بعد خلال دندان را خارج کنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شکلات رژیمی خانگی خیلی خوشمزه و ساده با خرما و گردو

  1. می توانید همان طور که شکلات خودش را نگرفته با مغزیجات تزیین کنید.
  2. می توانید در ظرف دربسته در یخچال قرار دهید و نگهداری کنید.
  3. می توانید از هر نوع خرمای که دوست دارید استفاده کنید، ولی خرمای کم شیره برای تهیه شکلات رژیمی استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه