طرز تهیه کوکی مغزدار شکلاتی خوشمزه و آسان با کره مرحله به مرحله

طرز تهیه کوکی مغزدار

 

یکی از کوکی ها بسیار خوشمزه است که می توانید به صورت قالبی مانند عکس تهیه کنید و یا به صورت تک نفره. مزه و طعم و فوق العاده ای دارد و برای مهمانی و دورهمی گزینه بسیار مناسبی است. در اکثر کشورهای انگلیسی زبان به جز ایالات متحده به هر نوع بیسکویتی کوکی گفته می شود و برخی کوکی ها بر اساس شکل ظاهری آنها نامیده می شود مانند مربع و … اما بیشتر کوکی ها با کره تهیه می شوند و اغلب با شیر و یا چای و قهوه میل می شود. کوکی در قرن ۱۷ در ایران منشا گرفت درست در زمانی که شکر وارد ایران شده و با گسترش سفرهای اروپایی کوکی ها یک همراه همیشگی در سفرها بوده که در آن زمان و شاید هم اکنون یکی از محبوب ها می باشد. امروز در پارسی دی کوکی مغزدار شکلاتی با کره را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۲ و ۱/۴ پیمانه
شکلات صبحانه یا نوتلا۳ ق غذا خوری
جوش شیرین۱ ق چای خوری
وانیل۲ ق چای خوری
نمک۱/۲ ق چای خوری
شکر سفید۱/۲ پیمانه
شکر قهوه ای۱ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
شکلات چیپسی۱ پیمانه
کره به دمای محیط رسیده۱۲۸ گرم

طرز تهیه کوکی مغزدار شکلاتی با کره

مرحله اول: هم زده کره و شکرها

ابتدا کره به دمای محیط رسیده را داخل کاسه همزن ریخته و به آن شکر سفید و شکر قهوه ای را اضافه کنید به مدت ۵ دقیقه با دور متوسط همزن بزنید تا کره کرم رنگ و کمی حجیم شود این کار باعث می شود در انتها بافت پوکی داشته باشید حتما در بین کار کره پاشیده شده به دور کاسه را با لیسک بگیرید و بگذارید تمام کره هم بخورد.

مرحله دوم: افزودن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را که از قبل در دمای محیط قرار دادید به مواد فوق اضافه کنید و دوباره برای چند دقیقه بزنید تا تخم مرغ به خورد مواد برود سعی کنید از تخم مرغ سایز متوسط انتخاب کنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر کوکی

در ادامه داخل یک کاسه آرد و جوش و نمک و وانیل را بریزید و یک بار الک کنید تا آرد سبک شود سپس ابن مخلوط را نیز اضافه کنید و با دور کند همزن بزنید تا مواد به خوبی مخلوط و سفت شود سپس در انتها شکلات چیپسی را اضافه کنید و چند ثانیه با دور کند همزن بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند.

مرحله چهارم: پخت کوکی مغزدار

حالا باید خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و قسمت اول خمیر را در قالب های تک نفره تارت و پای و یک قالب بزرگ ۲۴ سانت پخش کنید و بعد شکلات صبحانه را در مرکز خمیر بریزید و دقت کنید حتما از دیواره ها چند سانت فاصله داشته باشد سپس مابقی خمیر را روی شکلات قرار دهید و سطح آن را صاف کنید سپس برای تزئین روی کوکی را شکلات چیپسی بچینید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود سپس از قالب خارج و برش بزنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکی مغزدار شکلاتی

  1. می توانید فقط از شکر سفید استفاده کنید ولی طعم کوکی با شکر قهوه ای محسوس است.
  2. در فر برقی و یا توستر و سولاردم نیز می توانید تهیه کنید ولی دقت کنید ۲۰ درجه دما را کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه