طرز تهیه کوکی موکا ساده و خیلی خوشمزه با طعم کره

دستور پخت کوکی موکا

طرز تهیه کوکی موکا

 

کوکی موکا یکی از انواع کوکی ها می باشد که همان طور که از نامش پیداست ب پودر قهوه یا نسکافه تهیه می شود و برای کسانی که طعم و مزه قهوه و شکلات را دوست دارند گزینه بسیار خوبی می باشد. کوکی ها یکی از انواع شیرینی های بسیار پرطرفدار در کل دنیا می باشد که به روش و در طعم های مختلفی تهیه می شود و شما می توانید از کوکی ها برای پذیرایی در مهمانی نیز استفاده کنید. پایه بیشتر کوکی ها کره می باشد که شما می توانید به دلخواه با کره گیاهی جایگزین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی موکا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکی موکا خوشمزه و ساده

  • آرد قنادی ۲ پیمانه + ۱/۴ پیمانه یا ۲۸۰ گرم
  • کره ۱۰۰ گرم
  • پودر قند ۲/۳ پیمانه یا ۱۰۰ گرم
  • پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • قهوه فوری ۱ ق غذا خوری
  • آبجوش ۱ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • وانیل ۱ ق چای خوری
  • شکلات نسوز یا گردو برای تزیین

طرز تهیه کوکی موکا خوشمزه با طعم کره

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. همه مود را با کمک پیمانه یا ترازو آشپزی اندازه گیری کنید. نسکافه یا همان قهوه فوری را با آبجوش حل کنید و کنار قرار دهید تا خنک شود. آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن کره

در ادامه کره نرم شده در دمای محیط را به همراه پودر قند ابتدا با لیسک هم بزنید تا کمی مخلوط شوند و بعد با همزن برقی به مدت ۳ دقیقه هم بزنید تا کاملا پفکی و حجیم شوند. در حین هم زدن حتما دور کاسه را دورگیری کنید تا همه کره هم بخورد و بوی خامی آن باقی نماند.

مرحله سوم: تهیه مایه کوکی موکا

در ادامه نسکافه خنک شده را به همراه تخم مرغ و وانیل اضافه کنید و برای ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید تا مخلوط شوند. در ادامه باید مخلوط آرد و پودر کاکائو را روی مواد الک کنید و ابتدا با لیسک هم بزنید تا به خورد مواد برود و بعد ۳۰ ثانیه با همزن برقی بزنید تا مخلوط شوند. از نوک انگشت برای جمع کردن خمیر استفاده کنید.

مرحله چهارم: پخت کوکی موکا

از خمیر به اندازه گردو بردارید و در دست خوب گرد کنید و می توانید به دلخواه داخل شکر بغلطانید و بعد کوکی ها را با فاصله از هم داخل سینی چیده و روی آن شکلات چیپسی نسوز یا مغز گردو قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۷۰ بگذارید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکی موکا خوشمزه با طعم کره و قهوه

  1. برای پخت در توستر باید دما را روی ۱۵۵ تنظیم کنید و برای پخت در سولاردم دما را روی ۱۶۰ به مدت ۱۲ دقیقه تنظیم کنید.
  2. خمیر را نباید زیاد ورز دهید وگرنه به روغن می افتد.
  3. خمیر نیازی به استراحت ندارد ولی اگر احساس می کنید خیلی گرم شده می توانید برای ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه