طرز تهیه کوکی کرینکل شکلاتی خوش طعم و آسان با خامه مخصوص

طرز تهیه کوکی کرینکل

 

یکی از انواع کوکی ها می باشد که به کوکی ترک نیز معروف است. در تهیه این کوکی از کره استفاده شده و به شما یک خامه فوق العاده مخصوص با اسانس و طعم نعنا و مارمالاد یاد خواهیم داد که می توانید مابین این کوکی بزنید. این کوکی در دنیا بسیار معروف و پر طرفدار است و بیشتر در مناسبت های مختلف به خصوص کریسمس تهیه می شود. بافت این کوکی فوق العاده نرم و پنبه ای می باشد. این کوکی ها بعد از آماده شدن در پودر قند غلطانده می شود و در هنگام پخت بر اثر پف کردن و باز شدن این ترک های زیبا ظاهر می شود. شما می توانید این کوکی ها خوشمزه را برای پذیرایی آماده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی کرینکل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کره۵۰ گرم
شکلات تلخ۵۸ گرم
تخم مرغ۲ عدد
شکر۳/۴ پیمانه
آرد۱/۲ پیمانه
پودر قند۳ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری

مواد لازم برای خامه مخصوص

کره نرم۵۰ گرم
اسانس نعنانوک ق مربا خوری
خامه قنادی۲۰۰ گرم
مارمالاد دلخواهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکی کرینکل شکلاتی با خامه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا شکلات تخته ای را خرد کنید و به همراه کره و به مدت ۱ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد در مایکروفر قرار دهید تا ذوب شود و یا می توانید روی بخار کتری قرار دهید و بن ماری کنید. آردو بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید. تمام مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ ها به همراه شکر با دور تند همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و حجیم شود. سپس در ادامه مخلوط شکلات ذوب شده خنک را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط آرد را به مواد اضافه کنید و با لیسک خمیر را جمع کنید و در ظرف را گذاشته و برای ۳ الی ۴ ساعت بگذارید تا استراحت کند.

مرحله سوم: پخت کوکی کرینکل شکلاتی

بعد از اینکه زمان استراحت تمام شده از مواد کوکی توپ های ۱۵ گرمی درست کنید و داخل پودر بغلطانید و با فاصله از هم روی سینی فر قرار دهید. حالا سینی را در فر از قبل گرم شده بگذارید و برای ۱۲ الی ۱۵ دقیقه در دمای ۱۵۰ درجه بگذارید تا پخته شود. بعد از پخت صبر کنید تا کوکی کاملا خنک شود سپس از روی کاغذ روغنی جدا کنید.

مرحله چهارم: تهیه خامه

کره را به همراه خامه قنادی داخل یک کاسه بریزید و هم بزنید تا خامه فرم بگیرد. سپس خامه را به دو قسمت تقسیم کنید و به یک قسمت ۱ ق غذا خوری مارمالاد دلخواه مانند توت فرنگی اضافه کنید و کمی هم بزنید. به قسمت دیگر اسانس نعنا افزوده و هم بزنید. حالا خامه ها را داخل قیف ریخته و مابین کوکی ها قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکی کرینکل با خامه

  1. می توانید خامه ار مزه دار نکنید و به صورت ساده استفاده کنید.
  2. بهتر است مواد کوکی یک شب در یخچال باشد تا منسجم شوند.
  3. کوکی بعد از پخت پهن می شود، پس حتما در هنگام قرار دادن با فاصله بگذارید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه