طرز تهیه کوکی اسمارتیز شکلاتی خوشمزه و آسان مرحله به مرحله

دستور پخت کوکی اسمارتیز

کوکی اسمارتیز

 

کوکی اسمارتیز یکی از کوکی خوشمزه و رنگارنگ هست که شما با چند قلم مواد در زمان کم می توانید در منزل تهیه کنید. کوکی جزء دسته شیرینی ها می باشد که در سراسر دنیا از محبوبیت زیادی برخوردار است شما می توانید کوکی ها را در دورهمی یا تولدها بپزید. اولین کوکی در قرن هفتم همزمان با تولید شکر در ایران اختراع شد شاید برای شما جالب باشد که کوکی اولین بار در ایران تهیه شده نه در کشورهای فرنگی، در آن زمان کوکی ها به سرعت از ایران به اروپا منتقل شدند و با استقبال بسیار زیادی قرار گرفتند. امروز در پارسی دی کوکی اسمارتیز شکلاتی بسیار خوشمزه را به شما یاد خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکی اسمارتیز

  • آرد ۲ پیمانه + ۱/۴ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • روغن ۱ پیمانه
  • پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • شکر ۱ پیمانه
  • اسمارتیز رنگی به مقدار لازم

طرز تهیه کوکی اسمارتیز شکلاتی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه بمدت ۱۵ دقیقه خوب گرم کنید. همه مواد را یک ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شود. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته به همراه وانیل و شکر بمدت ۷ دقیقه با دور تند همزن بزنید تا کرم رنگ و حجیم شود سپس روغن مایع را افزوده و و یک دقیقه دیگر به هم زدن ادامه می دهیم.

مرحله سوم: اضافه کردن آرد

پودر کاکائو را به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و در حد مخلوط شدن بزنید در انتها آرد را طی سه مرحله اضافه کنید و در مرحله آخر همزن را کنار گذاشته و با کمک لیسک خمیر کوکی را جمع کنید اگر نیاز بود آرد بیشتری اضافه کنید ولی دقت کنید آرد زیاد باعث خشک شدن می شود همین که بتوانید کوکی های را در دست گرد کنید کافیه.

مرحله چهارم: پخت کوکی اسمارتیز

کف دست خود را کمی چرب کرده داخل سینی فر کاغذ روغنی انداخته و چرب کنید به اندازه گردو از خمیر برداشته و گرد کنید و اسمارتیز ها را فشرده و کنار هم قرار بدهید ( کوکی ها بعد از پخت پهن و پف می کنند ) سپس با فاصله از هم داخل سینی فر بچینید سپس داخل فر از قبل گرم شده بمدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شوند در این زمان کنار فر باشید و با خلال دندان چک کنید تا وقتی حاضر شده سری خارج کنید ماندن زیاد کوکی در فر باعث خشک شدن آن می شود. وقتی کوکی پخته شدند از کف سینی جدا کنید و همراه با چای میل نمایید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکی اسمارتیز خوشمزه

  1. می توانید شکر را بنا به ذائقه خود به ۲/۳ کاهش بدهید.
  2. اگر فر شما گنجایش نداشت همه کوکی ها را با هم بپزید روی کوکی ها باقی مانده یک دستمال انداخته تا خشک نشود.
  3. می توانید در تابه دو طرفه در گاز نیز کوکی ها را بپزید.
  4. دمای فر در توستر روی ۱۶۰ درجه باشد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه