طرز تهیه کلوچه گوشت و قارچ با پنیر پیتزا خوشمزه و مجلسی در فر

طرز تهیه کلوچه گوشت

 

یکی از غذاهای بسیار خوشمزه می باشد که برای یک شام سبک و یا برای مهمانی و تولد بسیار مناسب است این کلوچه ها از یک لایه خمیر و مواد میانی تهیه می شوند و می توانید به دلخواه مواد داخل کلوچه را تغییر دهید می توانید از گوشت یا مرغ و یا حتی سوسیس و کالباس استفاده کنید و خمیر را به شکل های مختلف دربیاورید و به دلخواه می توانید در تهیه آن از پنیر پیتزا استفاده کنید. امروز در پارسی دی کلوچه گوشت و قارچ با پنیر پیتزا در فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آب ولرم۱ پیمانه
خمیر مایه فوری۱ ق مربا خوری
شکر۱ ق چای خوری
نمک۱ ق چای خوری
روغن مایع۲ ق غذا خوری
آرد۴ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد

مواد لازم برای مواد میانی

گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
رب۱ ق غذا خوری
فلفل دلمه۱ عدد
قارچ۱۰ عدد
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه کلوچه گوشت و قارچ با پنیر پیتزا در فر

مرحله اول: عمل آوری خمیرمایه

ابتدا آب ولرم را به همراه شکر خوب هم بزنید سپس خمیرمایه را افزوده و روی ظرف را برای ۱۰ دقیقه بپوشانید تا خمیرمایه عمل بیاد و کف کند دقت کنید دمای آب نباید خیلی زیاد باشد که دست را بسوزانید.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در ادامه تخم مرغ را به همراه نمک و روغن کمی بزنید تا از لختگی خارج شود سپس خمیرمایه عمل آمده را اضافه کنید و در ادامه شروع به افزودن آرد کنید تا جایی که کم کم خمیر جمع شود نیازی نیست همه آرد را یکباره بریزید و سعی کنید کم کم بریزید زیرا نوع آردها با هم متفاوت هستند و شاید کمتر یا بیشتر آرد مصرف شود.

مرحله سوم: استراحت خمیر

در ادامه خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود سپس خمیر را به شکل توپ دربیاورید و در کاسه قرار دهید و روی کاسه را پوشانده و برای ۲ ساعت در محیط گرم و یا آشپزخانه قرار داده تا خمیر پف کند و ورر بیاد.

مرحله چهارم: تهیه مواد میانی

در همین حین که مواد در حال استراحت هستند مواد میانی کلوچه را آماده کنید برای این پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن تفت دهید سپس گوشت را افزوده و کمی نمکو فلفل سیاه اضافه کنید و تفت داده تا گوشت تغییر رنگ دهید در ادامه فلفل دلمه ای خرد شده و قارچ را نیز اضافه کنید و مواد را تفت دهید در انتها رب را نیز اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود و بعد کمی پودر سیر و آویشن زده و از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم: تهیه کلوچه گوشت

پف خمیر را با دست بگیرید و به اندازه گردو از خمیر بردارید و در دست پهن کنید و مقداری از مواد گوشتی داخل آن قرار دهید و به دلخواه پنیر نیز بگذارید سپس آن را خوب گرد کنید به همین ترتیب همه مواد را تهیه کنید.

مرحله ششم: پخت کلوچه گوشت

حالا تمام کلوچه ها را روی سینی فر قرار دهید و با زرده تخم مرغ و زعفران رومال کنید و به دلخواه کنجد یا سیاه دانه بپاشید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کلوچه ها پخته شوند نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کلوچه گوشت در فر

  1. برای فر برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  2. مواد میانی قابل تغییر هستند.
  3. می توانید در فر دست ساز و به روی گاز نیز تهیه کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کلوچه گوشت و قارچ با پنیر پیتزا خوشمزه و مجلسی در فر
3 (60%) 2 votes