طرز تهیه بستنی یخی توت فرنگی خانگی خوشمزه با شیر و خامه

طرز تهیه بستنی یخی توت فرنگی

 

یکی از خوشمزه های فصل بهار و تابستان است که همه بخصوص بچه ها آن را بشدت دوست خواهند داشت. در فصل بهار و تابستان که توت فرنگی های تازه و شیرین به بازار می آید شما به راحتی می توانید این بستنی ها را در خانه تهیه کنید. بستنی یخی در سراسر دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار است و با انواع میوه ها تهیه می شود. بستنی یخی یا همان آلاسکا در بیشتر کشورها بخصوص آمریکا و ایرلند و استرالیا و کانادا تهیه می شود و از پوره میوه های خوشمزه با چوپ بستنی تهیه می شود اما تاریخچه بستنی یخی به سال ۱۹۲۳ توسط شخصی به نان فرانک اپرسون به ثبت رسید که آن را بان نام بستنی یخی مشهور کرد. وی متعقد بود او در سال ۱۹۰۵ در حالی که فقط ۱۱ سال سن داشت به طور اتفاقی بستنی یخی را کشف کرد اما شرکت جو لووی این اختراع را به نام خودش به ثبت رسانید و اپرسون نتوانست ادعا خود را ثابت کند در روز های گرم تابستانی که دنبال تهیه نوشیدنی های خنک هستید بستنی یخی بهترین گزینه می باشد شما می توانید این بستنی را با میوه های دیگر نیز میکس کنید. امروز در پارسی دی بستنی یخی توت فرنگی خانگی با شیر و خامه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

توت فرنگی۲۵۰ گرم
شیر۱/۴ پیمانه
شکر یا عسل۴ ق غذا خوری
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
وانیل۱/۸ ق چای خوری

طرز تهیه بستنی یخی توت فرنگی با شیر و خامه

مرحله اول: آماده سازی توت فرنگی

ابتدا برگ سبز توت فرنگی ها را جدا کنید و آن ها را داخل لگن پر آب بریزید و آبکش کنید این کار را چندین بار تکرار کنید و بگذارید تا خشک شود اگر توت فرنگی ضایعات و یا خرابی دارد با چاقو بگیرید سپس داخل مخلوط کن ریخته و بگذارید تا پوره شود اگر خیلی سفت بود و به دستگاه فشار آمد چند قاشق آب بریزید تا پوره یکدست شود.

مرحله دوم: تهیه مواد بستنی یخی

در ادامه شیر و شکر و وانیل را اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید تا مواد به خوبی مخلوط و یکدست شوند در انتها خامه صبحانه که بهتر است از درصد چربی بیشتری استفاده شود اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید تا به خوبی مواد مخلوط و یکدست شوند.

مرحله سوم: تهیه بستنی یخی با توت فرنگی

در ادامه نیاز به یک قالب بستنی یخی دارید که اگر در دسترس نداشتید اشکال ندارد از یک لیوان یک بار مصرف استفاده کنید و یک چوپ بستنی که می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید داخل لیوان ها بگذارید یا مایه بستنی یخی را داخل قالب مخصوص بریزید و برای ۲۴ ساعت یا حداقل یک شب تا صبح داخل فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرید سپس به راحتی از قالب جدا کنید اگر از لیوان یک بار مصرف استفاده می کنید سر آن را قیچی کنید سپس آن را پاره کنید و بستنی یخی را خارج کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه یخی با توت فرنگی در منزل

  1. می توانید بجای شیر از شیرنارگیل یا شیر بادام استفاده کنید.
  2. بنا به توت فرنگی ها خود می توانید مقدار شکر یا عسل را کم و زیاد کنید.
  3. اگر از اسانس توت فرنگی استفاده می کنید طعم و مزه شبیه به مدل های کارخانه ای می شود.
  4. شیر استفاده شده بهتر است پر چرب باشد.
  5. برای خارج کردن بستنی از قالب بهتر است ۵ دقیقه قالب را در دمای محیط قرار دهید سپس به راحتی خارج کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه