طرز تهیه فرنی توت فرنگی ساده و لذیذ همراه با خامه و بستنی

دستور پخت فرنی توت فرنگی

طرز تهیه فرنی توت فرنگی

 

فرنی توت فرنگی یکی از انواع فرنی ها می باشد که همان طور که مشخص است از توت فرنگی برای تهیه آن استفاده شده و بسیار خوشمزه و مقوی می باشد و می توانید به عنوان دسر یا برای کودکان خود که فرنی می خورند و علاقه دارند استفاده کنید، توت فرنگی یکی از میوه های بسیار خوشمزه است که در بیشتر کیک و شیرینی ها کاربرد و بسیار محبوب است شما می توانید این دسر خوشمزه را به صورت تک نفره آماده کنید و تا فصل توت فرنگی تازه هست می توانید این فرنی خوشمزه را تهیه کنید و از خواص توت فرنگی نیز بهرمند شوید، توت فرنگی سرشار از ویتامین C می باشد و به سلامت پوست و مو کمک می کند همچنین برای افزایش سیستم ایمنی بدن نیز بسیار مفید است. امروز در پارسی دی طرز تهیه فرنی توت فرنگی با خامه و بستنی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه فرنی توت فرنگی

  • آرد برنج ۱ ق غذا خوری
  • نشاسته ذرت ۱ ق غذا خوری
  • شکر ۴ ق غذا خوری
  • شیر ۲ پیمانه
  • خامه صبحانه ۵۰ گرم
  • توت فرنگی ۱۰ عدد
  • بستنی وانیلی یا توت فرنگی ۲ لیوان
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه فرنی توت فرنگی

مرحله اول: جوش آوردن مواد

در ابتدا آرد برنج را به همراه نشاسته ذرت و شکر با شیر سرد مخلوط کنید از همزن دستی استفاده کنید و مواد را خوب هم بزنید تا آردها گلوله نشوند سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا کم کم مواد حل و دانه های شکر ذوب و به جوش بیاد.

مرحله دوم: میکس کردن

در ادامه برگ توت فرنگی را بگیرید و به همراه بستنی و خامه صبحانه داخل مخلوط کن بریزید تا میکس و توت فرنگی ها پوره شوند می توانید از گوشتکوب برقی نیز استفاده کنید.

مرحله سوم: افزودن پوره توت فرنگی

وقتی مایه آرد و شیر به جوش آمد وانیل را اضافه کنید و هم بزنید سپس میکس توت فرنگی را به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید تا غلظت پیدا کند و یکدست شود اگر دوست دارید این دسر را به صورت قالبی تهیه کنید از قبل کمی ژلاتین را با آب حل کنید و در مرحله آخر بعد از بن ماری کردن اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه فرنی توت فرنگی

بعد از غلیظ شدن فرنی آن را از روی حرارت بردارید لیوان های سرو را از قبل آماده کنید و به دلخواه توت فرنگی را برش بزنید و دور تا دور لیوان بگذارید بعد فرنی توت فرنگی را بریزید و روی آن را با توت فرنگی یا سس توت فرنگی و ترافل تزئین کنید و سرو کنید نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه فرنی توت فرنگی

  1. می توانید برای تزئین خامه را با رنگ خوراکی کمی قرمز کنید و ماسوره بزنید.
  2. افزودن بستنی باعث خوشمزه تر شدن این فرنی می شود و قابل حذف است و می توانید توت فرنگی را با خامه میکس کنید.
  3. نشاسته گل اصلا مناسب این فرنی نیست.
  4. به دلخواه می توانید ۱ ق غذا خوری گلاب اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه