طرز تهیه بستنی طالبی خانگی خوشمزه و مجلسی یخی در منزل

طرز تهیه بستنی طالبی با ثعلب , دستور بستنی طالبی یخی , xvc jidi fsjkd xhgfd

 

یکی از انواع بستنی های خوشمزه و بسیار پر طرفدار در سراسر جهان است که بخاطر طعم بسیار خوبش در میان ایرانیان هم از محبوبیت بالایی برخوردار است. از این بستنی خوشمزه می توانید به عنوان یک دسر مجلسی در مهمانی های خود نیز استفاده کنید.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر بستنی طالبی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری بستنی طالبی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش تهیه بستنی طالبی با پورتال پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

شیر پر چرب۳ پیمانه
خامه صبحانه۱ پاکت
پوره طالبی۵۰۰ گرم (۲ پیمانه و ۱/۲ پیمانه)
شکر۲۵۰ گرم (۱ پیمانه و ۲ ق غذا خوری)
ثعلب۲ ق چای خوری
رنگ سبز خوراکی۳ قطره

طرز تهیه بستنی طالبی

مرحله اول: آماده سازی

برای تهیه بستنی طالبی خانگی ابتدا طالبی را می شوییم و پوست روی آن را می گیریم و از وسط نصف می کنیم و دانه های داخل آن را بیرون می آوریم و روی تخته آشپزخانه آن را به صورت مکعب های متوسط برش می زنیم و داخل مخلوط کن می ریزیم، و می گذاریم تا یک دور طالبی را هم بزنید تا پوره له شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن

در ادامه باید شکر و ثعلب را باهم مخلوط کنید و کنار قرار دهید. به پوره طالبی خامه و شیر را اضافه کنید و برای خوشرنگ شدن بستنی چند قطره رنگ خوراکی بریزید و مخلوط کن را روشن کنید تا مواد میکس و پوره شود. در ادامه باید مخلوط شکر را کم کم به مواد اضافه کنید و مخلوط کن را روشن کنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه بستنی طالبی

در ادامه باید مخلوط تهیه شده را داخل یک کاسه استیل بریزید و برای ۴۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید و بعد ظرف را فریزر خارج کنید و بستنی های یخ زده اطراف کاسه را هم بزنید تا یکدست شود و هر ۴۵ دقیقه داخل فریزر قرار دهید و هم بزنید و این کار را برای ۵ بار انجام دهید و در انتها مایه بستنی را داخل یک ظرف درب دار ریخته و ۲۴ ساعت در فریزر قرار دهید و بعد اسکوپ بزنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه بستنی طالبی

  1. شیرینی بستنی کاملا مناسب هست لطفا شکر رو بیشتر نریزید که بستنی نمی بندد.
  2. می توانید خامه رو حذف و مجموعا ۴ پیمانه شیر پرچرب استفاده کنید.
  3. دوستای عزیزم دقت کنید اگه مراحل همزدن رو مدام تا زمان بسته شدن بستنی انجام ندید بستنی حالت یخ زده میگیره،س این مرحله رو لطفا سرسری نگیرید.

همچنین ببینید  

از
48
دیدگاه