طرز تهیه بستنی توت فرنگی خانگی ساده و خوشمزه با خامه و ثعلب

طرز تهیه بستنی توت فرنگی

 

یکی از انواع بستنی ها می باشد که با توت فرنگی تهیه می شود و بی شک یکی از پر طرفدارترین بستنی ها در سراسر دنیا می باشد. توت فرنگی یکی از میوه های بسیار خوشمزه می باشد که با آن انواع دسرها و بستنی و اسموتی و کیک ها را می توان پخت. اما بستنی توت فرنگی به قدری در دنیا محبوب است که روز ۲۰ ماه مه روز جهانی این بستنی نام گذاری شده است. بستنی تون فرنگی به روش های مختلفی تهیه می شود با ثعلب و بدون ثعلب که شما می توانید یکی از روش ها را تست کنید و آن را برای خود و خانواده تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بستنی توت فرنگی خانگی با خامه و ثعلب را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

توت فرنگی۴۰۰ گرم
شکر۱۸۰ گرم
نمک۱ پینچ
ثعلب۱/۲ ق چای خوری
شیر۱ پیمانه
خامه صبحانه۲ پیمانه
یخبه مقدار زیاد
اسانس وانیل یا توت فرنگی۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه بستنی توت فرنگی با ثعلب و خامه

مرحله اول: آماده سازی توت فرنگی

ابتدا توت فرنگی ها را شسته و بگذارید تا کمی خشک شود در ادامه توت فرنگی را به همراه نیمی از شکر دستور داخل غذاساز ریخته و دستگاه را روشن کنید و چند پالس بزنید تا توت فرنگی ها کاملا پوره شوند.

مرحله دوم: جوشاندن شیر و خامه

در ادامه نیمی دیگر از شکر را داخل کاسه ریخته و ثعلب را به آن اضافه کنید و هم بزنید و کنار بگذارید. شیر و خامه را که از قبل داخل دمای محیط  آشپزخانه قرار دادید داخل یک قابلمه کوچک ریخته و روی حرارت کم قرار دهید و هم بزنید تا مواد ولرم شود ولی اصلا نباید بجوشد.

مرحله سوم: میکس کردن مواد

در ادامه شیر و خامه را از روی حرارت بردارید و کمی که ولرم شد مخلوط شکر و ثعلب را طی چندین مرحله به آن اضافه کنید و مدام هم بزنید تا یکدست شوند در ادامه پوره توت فرنگی و نمک و عصاره وانیل یا توت فرنگی را به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه بستنی توت فرنگی

در ادامه تمام مواد را داخل مخزن غذاساز ریخته و دستگاه را برای ۲ دقیقه روشن کنید تا تمام مواد به خوبی با هم مخلوط و یکدست شوند سپس مایه بدست آمده را داخل یک ظرف درب دار ریخته و برای ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید و هر ۱ ساعت از یخچال خارج کنید و هم بزنید تا مواد یخ نزند و بستنی شکل بگیرید سپس درب ظرف را بسته و به مدت ۵ ساعت در یخچال بگذارید. به همین راحتی بستنی خوشمزه ما حاضر شده آن را داخل ظرف ریخته و با تکه های توت فرنگی تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه بستنی توت فرنگی با ثعلب

  1. قبل از استفاده نیم ساعت از فریزر خارج کنید تا راحت اسکوپ بخورد.
  2. ثعلب باعث کشدار شدن و فرم دهی بهتر بستنی می شود شما می توانید از لوازم قنادی آن را تهیه کنید.
  3. خامه صبحانه استفاده کنید ولی می توانید از خامه قنادی نیز استفاده کنید در اون صورت مقدار شکر را کمتر بریزید.
  4. اگر تمایل دارید دانه های توت فرنگی زیر زبان احساس شود می توانید در انتها توت فرنگی خرد شده داخل ظرف ریخته سپس در فریزر قرار دهید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه بستنی توت فرنگی خانگی ساده و خوشمزه با خامه و ثعلب
4.3 (85%) 4 votes