طرز تهیه بستنی یخی طالبی در منزل به 2 روش ساده در لیوان یک بار مصرف

طرز تهیه بستنی یخی طالبی

 

بستنی ها در تابستان بسیار پر طرفدار می شوند و شما می توانید در طعم ها و مزه های مختلف می توانید بستنی یخی طالبی را در خانه تهیه کنید و در قالب بستنی بریزید یا می توانید در لیوان یک بار مصرف بریزید و بعد از گرفتن بستنی لیوان یک بار مصرف را قیچی کنید. بستنی یخی یک میان وعده بسیار خنک و ساده برای تابستان می باشد که از پوره شدن میوه های مختلف تهیه می شود. در سال ۱۸۷۲ دو مرد به نام راس و رابینز را برای اولین بار فروختند که به آن hokey pokey نامیدند و در سال های بعد پیشرفت کرد و در طعم ها و مزه های مختلف تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بستنی یخی طالبی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

طالبی۱ عدد
موز۲ عدد
خامه صبحانه۳ ق غذا خوری
رنگ خوراکیبه دلخواه

طرز تهیه بستنی یخی طالبی

مرحله اول: آماده سازی میوه

ایتدا باید طالبی را پوست بگیرید و خرد کنید و موز را نیز پوست حلقه کنید و به همراه طالبی داخل یک ظرف دربسته بریزید و در فریزر قرار دهید تا میوه یخ بزند. می توانید موز را حذف کنید و به صورت تنها این بستنی را تهیه کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید بستنی و موز یخ زده و خامه و کمی رنگ خوراکی را داخل مخلوط کن یا میکسر بریزید و پوره کنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: بستنی یخی طالبی

در ادامه باید میکس پوره شده را داخل قالب بستنی بریزید و چوب بستنی را داخل آن قرار دهید و در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد. اگر می خواهید داخل لیوان یک بار مصرف تهیه کنید مواد را داخل لیوان بریزید و بعد از این که بستنی خودش را گرفت باید لیوان را قیچی کنید و بستنی ار خارج کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه بستنی یخی طالبی

  1. اگر این بستنی را با شیر و خامه درست کنید،  بافت آن بیشتر شبیه بستنی می شود و از حالت یخی در میاد و اگر می خواهید بیشتر یخی باشد می توانید خامه را حذف کنید و از کمی شکر استفاده کنید.
  2. میزان شیرینی بستنی یخی به شیرین بودن طالبی بستگی دارد و شما می توانید مزه پوره را بچشید و به دلخواه شکر یا عسل به مواد اضافه کنید.
  3. ۶ ساعت زمان می برد تا بستنی یخی را خودش را بگیرد.
  4. چوب بستنی را می توانید از لوازم قنادی های تهیه کنید.
  5. اگر دوست دارید می توانید چند قاشق گلاب نیز به مواد اضافه کنید.
  6. بجای خامه صبحانه می توانید از خامه قنادی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه