طرز تهیه کرم توت فرنگی خیلی ساده و خوشمزه با بستنی و خامه

دستور تهیه کرم توت فرنگی

طرز تهیه موس توت فرنگی

 

کرم توت فرنگی یکی از انواع کرم ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید همزمان در فصل بهار و تابستان با رسیدن این میوه خوشمزه این کرم را تهیه کنید. کرم توت فرنگی به راحتی در خانه تهیه می شود و به دلیل بافت نرمی که دارد به این اسم مشهور شده است. در تهیه این کرم از پنیر خامه ای یا همان ماسکارپونه و بستنی وانیلی استفاده می شود که طعم و مزه آن را چندین برابر می کند. کرم توت فرنگی بیشتر به صورت قالبی است زیرا حاوی ژلاتین می باشد ولی شما می توانید به صورت لیوانی نیز این دسر را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کرم توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کرم توت فرنگی

  • شیر ۱ پیمانه
  • بستنی ۱ پیمانه
  • خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
  • پودر قند ۱/۲ پیمانه
  • پنیر ماسکارپونه ۱۰۰ گرم
  • پودر ژله توت فرنگی ۱ بسته
  • توت فرنگی خرد شده ۱ پیمانه
  • پودر ژلاتین ۲ ق غذا خوری
  • وانیل ۱ ق چای خوری

طرز تهیه کرم توت فرنگی با بستنی وانیلی و خامه

مرحله اول: بن ماری کردن ژله

ابتدا پودر ژله توت فرنگی را در ۱.۵ لیوان آبجوش حل کنید و هم بزنید و بعد روی حرارت بخار کتری بن ماری کنید و یا می توانید برای ۱ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید. ژله را کنار قرار دهید ولی مداوم هم بزنید تا ژله بسته نشود. پودر ژلاتین را با ۱/۲ لیوان آب سرد مخلوط کنید و بگذارید تا اسفنجی شود و بعد بن ماری کنید و در دمای محیط قرار دهید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک ظرف خامه، پودر قند، وانیل، پنیر ماسکارپونه و بستنی را بریزید و خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند و بعد شیر را کم کم اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا مایه یکدستی بدست بیاید. ژله خنک شده را اضافه کنید و هم بزنید و بعد از یک صافی رد کنید.

مرحله سوم: افزودن ژلاتین

از صافی رد کردن مواد باعث می شود مواد کرم کاملا نرم و یکدست باشند. در ادامه ژلاتین بن ماری شده را اضافه کنید و هم بزنید. توت فرنگی ها را بشورید و به اندازه دلخواه خرد کنید و به مواد کرم اضافه کنید و کمی هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه کرم توت فرنگی

قالب مورد نظر را انتخاب کرده و کمی چرب کنید و مواد کرم را داخل قالب ریخته و برای ۴ ساعت در یخچال قرار دهید و ت خودش را خوب بگیرد و بعد داخل دیس برگردانید و با توت فرنگی تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کرم توت فرنگی با بستنی و پنیر خامه ای

  1. دمای همه مواد برای تهیه کرم باید یکسان باشد تا شیر بریده نشود، پس قبل از شروع ۱ ساعت مواد را در دمای آشپزخانه قرار دهید.
  2. بیشتر دسرهای که خامه دارند نیازی نیست خیلی چرب شوند، زیرا به راحتی از قالب جدا می شوند.
  3. شما می توانید کرم توت فرنگی را به صورت لیوانی نیز سرو کنید.
  4. بن ماری کردن ژله باعث شفاف شدن دسر می شود، پس بهتر است این کار را حتما انجام دهید.

همچنین ببینید

از
4
دیدگاه