طرز تهیه بستنی یخی انبه و موز ساده و خوشمزه با خامه صبحانه

دستور تهیه بستنی یخی انبه

طرز تهیه بستنی یخی انبه

 

بستنی یخی انبه یکی از انواع بستنی ها می باشد که بچه ها و بزرگسال ها عاشق این بستنی ها هستند. بستنی یخی انبه طعمی بسیار خوشمزه دارد و برای کسانی که طعم و مزه انبه را دوست دارند فوق العاده می باشد. بستنی یخی انبه ای را می توانید در قالب های مخصوص بستنی یخی تهیه کنید و اگر قالب مخصوص ندارید می توانید مایه بستنی را داخل لیوان های یکبار مصرف بریزید و بعد از گرفتن بستنی با قیچی لیوان را پاره کنید. تهیه بستنی یخی در بهار و تابستان کار بسیار لذت بخشی می باشد و به دلیل گرم بودن هوا دلچسب نیز می باشد. شما می توانید این بستنی یخی را با ترکیب انبه و موز تهیه کنید و مطمئن باشید با این رسپی عاشق بستنی یخی خواهید شد. بستنی یخی یا آلاسکا که در کانادا و امریکا بسیار محبوب می باشد و تاریخچه تهیه اولین بستنی یخی به سال ۱۹۲۳ باز می گردد که شخصی به نام فرانک اپرسون اولین بستنی یخی را در دنیا به نام خود ثبت کرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه بستنی یخی انبه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بستنی یخی انبه ای

  • انبه ۱ عدد
  • موز ۱ عدد
  • عسل ۱ ق غذا خوری
  • کره بادام زمینی ۱ ق غذا خوری
  • خامه صبحانه یا قنادی ۱۵۰ گرم

طرز تهیه بستنی یخی انبه ای

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا یک انبه سایز متوسط را بشورید و با چاقو از وسط به دو نیم کنید. هسته انبه را خارج کنید و آن را پوست بگیرید و خرد کنید. موز را نیز پوست بگیرید و به صورت حلقه ای خرد کنید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

در ادامه موز را به همراه انبه و عسل و کره بادام زمینی داخل مخلوط کن بریزید و به دلخواه خامه صبحانه یا قنادی اضافه کنید. در نظر داشته باشید خامه قنادی شیرین می باشد و بهتر است عسل و کره را حذف کنید ولی اگر از خامه صبحانه استفاده می کنید عسل را بریزید و هم مواد را به کمک مخلوط کن و یا غذاساز میکس کنید تا پوره شود.

مرحله سوم: ریختن در قالب

بعد از اینکه مواد میکس شدند به دلخواه برای اینکه رنگ بیشتری داشته باشد می توانید کمی رنگ زرد خوراکی اضافه کنید و یا با رنگ طبیعی این بستنی را تهیه کنید. شیرینی مواد را بعد از میکس کردن تست کنید و اگر نیاز بود عسل بیشتری بریزید. چوب بستنی را داخل قالب بستنی قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه بستنی یخی انبه ای

در ادامه مواد تهیه شده را داخل قالب مورد نظر ریخته و برای چند ساعتی در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس از قالب جدا کنید و به دلخواه با شکلات آب شده تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بستنی یخی انبه ای

  1. افزودن کره بادام زمینی اختیاری و قابل حذف است.
  2. اگر کره بادام زمینی را می خواهید حذف کنید باید ۲۰۰ گرم خامه صبحانه بریزید.
  3. به دلخواه می توانید از مغزیجات نیز در تهیه این بستنی یخی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه