طرز تهیه شیر برنج بدون شکر با شیره انگور ساده و خوشمزه و فوری برای 4 نفر

دستور پخت شیر برنج بدون شکر

طرز تهیه شیر برنج بدون شکر

 

شیر برنج بدون شکر یکی از روش های بسیار خوب و خوشمزه برای تهیه یک شیر برنج ساده بدون شکر است. شیر برنج یکی از آش های سنتی ما ایرانی ها می باشد که بیشتر با شکر تهیه می کنند ولی شما می توانید شیر برنج را به صورت ساده تهیه کنید و با شیره انگور و دارچین سرو‌ کنید این روش تهیه برای کسانی که در رژیم لاغری هستند و یا دیابت دارند گزینه بسیار خوبی می باشد زیرا می توانند میزان شیرینی شیر برنج را با شیره انگور سا خرما کم و زیاد کنند. برای تهیه شیر برنج ها بهتر است از برنج نیم دانه ایرانی استفاده کنید تا عطر و طعم بهتری داشته باشید امروز در پارسی دی طرز تهیه شیر برنج بدون شکر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیر برنج بدون شکر با شیره انگور

  • برنج نیم دانه ۱/۲ پیمانه
  • آب ۲ پیمانه
  • نمک ۱ ق‌ چای خوری
  • شیر ۳ پیمانه
  • گلاب ۲ ق غذا خوری
  • خامه ۱ ق غذا خورب
  • Cیا شیره خرما به مقدار لازم

طرز تهیه شیر برنج بدون شکر خیلی خوشمزه و ساده و رژیمی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برنج نیم دانه را تمیز و پاک کنید و برای ۱ الی ۲ ساعت خیس کنید و آب آن را بعد خیس خوردن دور بریزید. سپس برنج را به همراه آب بگذارید روی حرارت تا خوب پخته و نرم شود. دقت کنید برنج باید پخته شود و بعد شیر را اضافه کنید و اگر بعد از تمام شدن آب هنوز نرم و شگفته نشده بود مجدد آب اضافه کنید.

مرحله دوم: افزودن شیر

بعد از اینکه آب اضافی برنج کشیده شد و برنج کاملا نرم و شد نوبت اضافه کردن شیر می باشد. شیر به همراه نمک به برنج اضافه کنید. بهتر از شیر پرچرب محلی استفاده کنید تا طعم و مزه شیر برنج فوق العاده شود.

مرحله سوم: افزودن گلاب

بعد از اینکه شیر برنج لعاب دار شد و برنج کاملا نرم شده بود نوبت اضافه کردن گلاب و خامه می باشد و بعد شعله را کم کنید و بگذارید تا حسابی جا افتاده و غلیظ شود، در حین پخت هم بزنید تا شیر برنج ته نگیرد.

مرحله چهارم: تهیه شیر برنج بدون شکر

بعد از اینکه شبر برنج پخته شد شما می توانید هم به صورت داغ و هم خنک سرو کنید. شیر برنج را داخا کاسه ریخته و با پودر دارچین و شیره انگور و خلال های دلخواه تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیر برنج بدون شکر خیلی خوشمزه و سالم و مقوی

  1. اگر از شیر محلی استفاده می کنید باید ۳۰ دقیقه خوب شیر را بحوشانید و بعد مصرف کنید.
  2. اگر دوست دارید شیر برنج شما عطر بیشتری داشته باشد بهتر است کمی میخک و برگ بو‌ به همراه شیر اضافه کنید.
  3. افزودن خامه باعث بافت کرمی می شود.
  4. مرتب از کف قابلمه هم بزنید تا شیر برنج بدون شکر ته نگیرد.
  5. می توانید بجای شیره انگور از عسل یا مربا استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه