طرز تهیه ترشی هلو خانگی خوشمزه و ساده و با تمر هندی

طرز تهیه ترشی هلو

 

یکی از ترشی های بسیار خوشمزه می باشد که کمتر اسمش به گوشتان خورده باشد. همیشه ترشی درست کردن یکی از کارهای همیشگی کدبانو ها در منزل بوده است و آنها سعی می کنند از میوه ها و سبزیجات مختلف ترشی هایی با طعم جدید و خوشمزه تهیه کنند. ترشی هلو طرز تهیه راحتی دارد و پیچیدگی خاصی ندارد و شما به راحتی می توانید در منزل همزمان با رسیدن هلو تهیه کنید و با غذاهای مختلف نوش جان کنید. هلو سرشار از فیبر، کربوهیدارت، ویتامین A، برای سلامت قلب و عروق، ضد سرطان، سلامت چشم، کاهش استرس، حاوی آنتی اکسیدان، تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. امروز در پارسی دی ترشی هلو ساده و با تمر هندی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

هلو۱۰ عدد
سیاه دانه۱ ق غذا خوری
چوب دارچین۱ تکه
نمک۱/۲ ق چای خوری
شکر۱ ق غذا خوری
سرکه سفیدبه مقدار لازم

طرز تهیه ترشی هلو

مرحله اول: آماده سازی هلو

ابتدا هلو ها را شسته و پوست آن را بگیرید می توانید با پوست هم بگذارید ولی بدون پوست ظاهر بهتری خواهد داشت سپس هلوها را از وسط به دو نیم کنید و هسته آن را جدا کنید و به تکه های مورد نظر خرد کنید.

مرحله دوم: تهیه ترشی

هلوهای خرد شده را داخل کاسه ریخته و سیاه دانه و چوب دارچین و نمک و شکر را اضافه کنید و هم بزنید سپس داخل شیشه های تمیز ریخته و روی شیشه ها سرکه بریزید و درب آن را محکم کنید و برای ۳۰ در محلی خنک قرار دهید تا ترشی هلو شما حاضر شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی هلو

  1. بجای چوب دارچین می توانید از پودر آن استفاده کنید.
  2. فرق ندارد از سرکه سفید استفاده کنید یا قرمز ولی در نظر داشته باشید سرکه قرمز کمی طعم متعادلی دارد و سفید کمی تند و تیز است.
  3. بعد از رسیدن ترشی آن را در یخچال نگهداری کنید.

مواد لازم برای تهیه ترشی هلو با تمر هندی

هلو رسیده۵۰۰ گرم
تمر هندی۲۵۰ گرم
سرکه سفید حدود۱.۵ پیمانه
شکر۱۵۰ گرم

طرز تهیه ترشی هلو با تمر هندی

مرحله اول: مخلوط کردن سرکه و تمر هندی

ابتدا سرکه و تمر هندی را داخل یک کاسه ریخته و مخلوط کنید و برای ۱۲ ساعت بگذارید در محلی خنک بماند تا تمر هندی در سرکه حل شود سپس آن را صاف کنید تا هسته های تمر هندی جدا شود سپس مخلوط آب بدست آمده را با شکر مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا دانه های شکر حل شود سپس کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله دوم: آماده سازی هلو

هلو ها را بشورید و پوست بگیرید و هسته آن را جدا کنید و به تکه های دلخواه خرد کنید سپس داخل کمی آب پخته تا نرم شوند می توانید بخارپز کنید.

مرحله سوم: تهیه ترشی هلو

تکه های هلو را بعد از خنک شدن داخل شیشه های مورد نظر ریخته و مخلوط سرکه و تمر هندی مرحله اول را بعد از خنک شدن روی هلوها بریزید و درب ظرف را محکم کنید و بعد از یک هفته ترشی هلو ما حاضر است. نوش جان

همچنین ببینید  

طرز تهیه ترشی هلو خانگی خوشمزه و ساده و با تمر هندی
4.2 (84%) 5 votes