طرز تهیه هلو خشک شده خانگی (برگه هلو) آسان در آفتاب و فر و سولاردم بدون سیاهی

دستور تهیه هلو خشک شده

طرز تهیه هلو خشک شده

 

هلو خشک شده یا برگه هلو یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و ساده می باشد که در انتهای فصل تابستان تهیه می شود و طعم و بسیار خوبی دارد و شما می توانید به همراه دیگر میوه های خشک مخلوط و برای پذیرایی استفاده کنید. شما می توانید هلو را به صورت گرد گرد یا به صورت اسلایس شده کنید و خشک کنید. اما برای خشک کردن هلو می توانید از روش های مختلف استفاده کنید. امروزه با پیشرفت علم و لوازم آشپزی دیگر نیازی نیست چندین روز میوه ها مقابل آفتاب باشند تا خشک شوند شما می توانید با کمک هواپز و سرخ کن یا فر و سولاردم به راحتی در کمتر از ۱ روز هلو خشک شده تهیه کنید. برگه هلو می تواند جایگزین خوراکی های ناسالم در زندگی روزمره ما شود. هلو از مواد معدنی و انواع ویتامین ها غنی می باشد و خیلی ها فکر می کنند میوه های خشک چون کالری بالایی دارند مناسب نیستند ولی باید به این موضوع توجه کنید که که میوه های خشک درست است کالری بالایی دارد ولی فیبر بالایی دارد و همین موضوع باعث کاهش اشتها می شود و پیشگیری از پر خوری و در نتیجه کمک به لاغری می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه هلو خشک شده در آفتاب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه هلو خشک شده در خانه

  • هلو ۱ کیلوگرم

طرز تهیه هلو خشک شده در آفتاب و فر و سولاردم

مرحله اول: آماده سازی هلو

ابتدا باید با یک فرچه تمیز آشپزی هلو ها را خوب بشورید، شما می توانید هلو را با پوست و یا بدون پوست خشک کنید که این کاملا سلیقه ی می باشد. هلو را بعد از شستن از وسط به دو نیم کنید و هسته هلو را جدا کنید. برای برش زدن هلو باید از یک اسلایسر یا رنده ورقه کن غذاساز و یا اگر هیچکدام را در اختیار ندارید از چاقو تیز استفاده کنید و هلو را به صورت یکدست و در یک اندازه برش بزنید.

مرحله دوم: خشک کردن هلو در آفتاب

هلو های اسلایس شده را باید روی یک سینی فلزی قرار دهید و روی آن به دلخواه یک توری انداخته و برای ۳ روز در آفتاب مستقیم قرار دهید. دقت کنید در این ۳ روز باید هلو ها را زیر و رو کنید تا خوب خشک شود. مدت زمان خشک شدن هلو ها به ضخامت اسلایس های شما دارد.

مرحله سوم: تهیه هلو خشک شده در فر و سولاردم

برای خشک کردن هلو در زمان کمتر باید هلو ها را داخل سینی فر چیده و کمترین دما را تنظیم کنید و برای ۱۵ دقیقه زمان دهید و بعد از ۱۵ دقیقه چک کنید تا آب اضافی کشیده شده باشد و بعد اگر نیاز بود زیر و رو کنید. برای تهیه هلو خشک در سولاردم می توانید برگه های هلو را روی سینی مخصوص سولاردم چیده و روی سه پایه کوتاه قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه با دمای ۱۱۰ کانوکشن اجازه دهید تا هلو ها خشک شود و برای نیم ساعت در سولاردم خاموش قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه هلو خشک شده در خانه خوشمزه و ساده

  1. هلو های خشک شده را داخل نایلون ریخته و در یخچال نگهداری کنید.
  2. می توانید به دلخواه به هلو زعفران بزنید تا خوشرنگ شود.
  3. از هلو شل و خراب شده استفاده نکنید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه