طرز تهیه دمنوش گلبرگ زعفران مفید و پرخاصیت برای تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش انرژی

دستور تهیه دمنوش گلبرگ زعفران 

طرز تهیه دمنوش گلبرگ زعفران

 

دمنوش گلبرگ زعفران یکی از دمنوش های بسیار مقوی و خوش طعم می باشد که با گلبرگ زعفران تهیه می شود. همان طور که می دانید گلبرگ زعفران یکی از گیاهان دارویی بسیار عالی می باشد که می توانید آن را بگیرید و خشک کنید و برای تهیه دمنوش های خود استفاده کنید. گل زعفران علاوه بر زیبایی های که دارد از خواص درمانی نیز بهرمند است و به همین دلیل برای بیمارهای مختلف نیز استفاده می شود. زعفران به ۵ قسمت تقسیم می شود که شامل پیازف برگ، گلبرگ، خامه، کلاله بوده که خامه و کلاله را بیشتر به اسم همان ریشه زعفران ما می شناسیم اما گلبرگ زعفران در بالای گل زعفران است و به رنگ بنفش می باشد و از آن برای تهیه دمنوش ها و رنگ دهی به لباس و نخ فر شاستفاده می شود. گلبرگ زعفران از سه ماده شیمایی بسیار پر خاصیت همچون کروسین، پیکروکروسین، سافرانال شکل گرفته است که هر سه منابع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان می باشد. خاصیت آنتی اکسیدانی این گلبرگ برای درمان سرطان بخصوص سرطان ریه و پستان و پانکراس بسیار پر کاربرد است، گلبرگ زعفران خاصیت ضد التهابی دارد و برای درمان افسردگی نیز مفید می باشد و همچنین برای کسانی که بیماری پوستی دارند می تواند به عنوان یک ماسک استفاده شود. گلبرگ زعفران برای کاهش علائم قاعدگی و پیش از قاعدگی بسیار کارآمد است. امروز در پارسی دی طرز تهیه دمنوش گلبرگ زعفران را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دمنوش گلبرگ زعفران

  • گلبرگ زعفران ۳ ق غذا خوری
  • هل ۱ عدد
  • چوب دارچین ۱ عدد
  • گل محمدی ۲ عدد
  • نبات به دلخواه

طرز تهیه دمنوش گلبرگ زعفران مقوی و پر انرژی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید یک کتری را پر آب کنید و روی حرارت قرار دهید و صبر کنید به جوش بیاید و به قل زدن بیفتد. سپس داخل قوری باید همه مواد گفته شده را غیر نبات بریزید، شما می توانید از لیوان دمنوش ساز یا فرنچ پرس نیز برای تهیه این دمنوش خوشمزه استفاده کنید.

مرحله دوم: تهیه دمنوش

مرحله دوم: دم آوری دمنوش

در ادامه باید روی مواد آب جوش بریزید و برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد اگر از فرنچ پرس استفاده می کنید بعد از دم کشیدن دمنوش اهرم را پایین بیاورید و بعد از یک صافی عبور دهید و داخل لیوان های مورد نظر بریزید و بعد نبات را اضافه کنید و این دمنوش را داغ میل کنید، این دمنوش علاوه بر خاصیت های گفته شده برای افزایش هوش، کاهش فشار خون، جلوگیری از ریزش مو و درمان افسردگی بسیار مناسب است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دمنوش گلبرگ زعفران مقوی و ساده با هل و دارچین

  1. می توانید بجای موارد بالا فقط با کمی گلاب این دمنوش را تهیه کنید.
  2. افزدن نبات دلخواه است و اگر دیابت دارید می توانید از برگ استوایا که یک شیرین کننده طبیعی می باشد استفاده کنید.
  3. بهتر است در دوران قبل و بعد قاعدگی استفاده کنید.
  4. می توانید از گل محمدی یا برگ گل محمدی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه