طرز تهیه کیک کرپ فرانسوی ساده و خوشمزه با وانیل و شکلات در تابه

طرز تهیه کیک کرپ

 

یک ایده جالب و هیجان انگیز برای دوست داران شکلات می باشد که بسیار شیک و زیبا می باشد. در کنار این جذابیت طعم عالی دارد که هم در وعده صبحانه هم عصرانه و یا در مهمانی ها به عنوان دسر می توانید استفاده کنید و بسیار راحت تهیه می شود. اگر دنبال یک کیک و دسر سریع می گردید طرز تهیه این کیک کرپ را به شما پیشنهاد می کنیم. امروز قصد داریم طرز تهیه کیک کرپ فرانسوی ساده و خوشمزه در تابه را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۱ عدد
نمک۱ پینچ
آرد سفید۱ لیوان
شیر۲ لیوان
شکلات صبحانهبه مقدار لازم
خامه صبحانه۱ بسته
گردو خرد شده۱/۳ استکان
کرهبه مقدار لازم

طرز تهیه کیک کرپ ساده وانیلی در تابه

مرحله اول: آماده سازی مایه کرپ

در داخل یک کاسه مناسب آرد سفید را الک کنید و به همراه نمک، تخم مرغ و شیر مخلوط کنید و با همزن دستی حسابی هم بزنید تا مخلوط شود. سپس گردو ها را خیلی ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید. مواد را کنار بگذارید.

مرحله دوم: پخت مواد

در ماهیتابه مناسب کره بریزید تا ذوب شود و تابه را خوب چرب کنید. سپس مقداری مایه کرپ از قبل آماده شده را داخل ماهیتابه بریزید و اجازه دهید با شعله ملایم پخته و طلایی شود. سپس بعد چند دقیقه کرپ را بر گردانید تا طرف دیگر کرپ ها نیز طلایی شود. بعد از آن کرپ را از تابه خارج کنید و در ظرف دایره ای شکل قرار دهید. سپس مابقی مواد کرپ را به همین ترتیب تهیه کنید. این کار را ادامه دهید تا مایه تمام شود.

مرحله سوم: درست کردن مایه روی کرپ

در کاسه مناسب ۱ بسته خامه بریزید و همراه با شکلات صبحانه مخلوط کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا ترکیب شود. سپس یک قاشق از مواد را روی یک عدد از کرپ بریزید و با پشت قاشق روی کرپ پخش کنید تا خوب یکدست شود. سپس کرپ بعدی را روی ترکیب خامه و شکلات قرار دهید. سپس این روش را ادامه دهید تا کرپ تمام شود. لایه آخر خامه و شکلات را بمالید و مقداری گردو پودر شده روی شکلات برای تزئین ریخته و سرو کنید. کیک کرپ آماده است نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کیک کرپ تابه ای خوشمزه

  1. می توانید بعد از تمام شدن کیک کرپ آن را به سایز دلخواه برش دهید.
  2. می توانید از شکلات صبحانه یا نوتلا و دیگر شکلات ها استفاده کنید.
  3. حتما از ماهیتابه چدنی یا سرامیکی استفاده کنید تا مواد به تابه نچسبد.
  4. حتما داخل ماهیتابه را با کره یا روغن چرب کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه