خواص چای سفید

خاصیت های چای سفید برای لاغری، پوست و سلامت بدن

خواص چای سفید

چای سفید چه خواصی دارد؟

چای سفید چیست؟ چای سفید از گلبرگ های تازه گیاه چای تولید می شود. چای سفید در نور طبیعی آفتاب خشک شده و اکسیده نمی‌شوند. کم‌ترین میزان کافئین در چای سفید موجود است و مهم‌ترین مرکز کشت چای سفید در جهان، در استان «فوجیان» چین قرار دارد. وقتی برای اولین بار چای سفید را بنوشید، تقریباً احساس خواهید کرد که بی‌مزه و شبیه به آب است ولی بعد از مدتی در دهان و نفستان احساس یک مزه‌ی شیرین ملایم خواهید کرد.

خواص درمانی چای سفید

چای سفید به کاهش وزن کمک می کند

چای سفید با سوزاندن سلول های چربی موجود در بدن باعث جلوگیری از تشکیل سلول های جدید می شود و این امر به کاهش وزن کمک می کند.

چای سفید به نسبت چای های دیگر کمتر فرآوری شده است و دارای ترکیبات بیشتری برای چربی سوزی می باشد.

در زمان های گذشته چینی ها از چای سفید برای سلامتی خود استفاده می کرده اند.

در چای سفید کاتچین وجود دارد که باعث کاهش وزن در افراد می شود.

چای سفید سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که این موضوع باعث کاهش وزن می شود.

کاتچین موجود در چای سفید دارای خاصیت ضد رگ زایی می باشد که باعث جلوگیری از چاق شدن می شود.

خواص چای سفید

چای سفید می تواند به درمان دیابت کمک کند

تحقیقاتی که در کشور چین انجام شده است نشان می دهد که اگر چای سفید را به صورت مرتب میل کنید برای درمان بیماری دیابت موثر است.

چای سفید بر روی موش های آزمایشگاهی تست شده است و تاثیر آن بر کنترل دیابت ثابت شده است.

چای سفید میزان انرژی و هشیاری را تقویت می کند

همانطور که بالا گفته شد چای سفید کم تر از سایر چای ها فرآوری شده است. چای سفید دارای بیشترین مقدار ال تیانین می باشد. همچنین چای سفید مقدار کمتری از کافئین را در خود جای داده است و باعث جذب بیشتر آهن می شود.

چای سفید به کاهش التهاب‌ کمک می کند

کاتچین یک ماده می باشد که در چای سفید وجود دارد، این ترکیب باعث کاهش التهاب در بدن می شود و خطر بیماری های نظیر سرطان، تصلی شرایی و دیابت را کاهش می دهد. کاتچین باعث کم شدن التهاب ماهیچه ها و سرعت بخشیدن به بازیابی ماهیچه می شود.

خواص چای سفید

چای سفید برای کلیه ها مفید است

تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۵ توسط دانشمندان لهستانی انجام شده است نشان می دهد که مصرف چای سفید باعث کاهش آلودگی های محیطی بدن می شود و این امر باعث سلامت کلیه ها می شود.

کاتچین به عنوان یک محافظ از کلیه در برابر عوامل آسیب رسان می باشد. همچنین در کشور چین تحقیقاتی بر روی موش ها صورت گرفته است که نشان می دهد چای سفید برای درمان سنگ کلیه موثر است.

چای سفید وضعیت سلامت کبد را بهبود می بخشد

کاتچین یک ترکیب عالی در چای سفید می باشد که بدن انسان را در برابر بیماری هیپاتیت محافظت می کند.

چای سفید می تواند از بروز عفونت هپاتیت ب جلوگیری کند. خواص ضد ویروسی کاتچین موجود در چای سفید باعث جلوگیری از بیماری های کبدی می شود.

اگر بیش از حد از چای سفید استفاده کنید برای کبد شما مضر می باشد. بهتر است اگر بیماری کبد دارید برای مصرف چای سفید با پزشک خود مشورت کنید.

چای سفید برای قلب مفید است

مصرف مناسب و محدود چای سفید به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های فراوان برای جلوگیری از آسیب به قلب بسیار موثر می باشد. اگر شما چای سفید را به مدت یک سال مصرف کنید برای سلامت قلب بسیار مفید می باشد.

تاثیر چای سفید بر روی سلامت قلب توسط دانشمندان اسپانیایی به اثبات رسیده است.

خواص چای سفید

چای سفید برای دندان مفید است

چای سفید به دلیل داشتن فلوراید، فلاونوئید و تانین باعث می شود تا یک چای عالی برای سلامت دندان ها باشد.

فلوراید موجود در این چای باعث کاهش پوسیدگی دندان ها می شود.

تانین موجود در چای سفید از شکل گیری پلاک بر روی دندان پیشگیری می کند.

فلاونوئید از رشد پلاک باکتریایی جلوگیری می کند.

تاتن در چای سفید به میزان کم وجود دارد. پس با این احتساب تاثیر آن در تغییر رنگ دندان به اندازه مصرف چای های دیگر نیست.

چای سفید برای درمان کم کاری تیروئید مفید است

به دلیل اینکه چای سفید دارای کاتچین می باشد، این ماده خواص ضد تیروئیدی برای بدن دارد و برای کسانی که از کم کاری تیروئید رنج می برند موثر است.

چای سفید می تواند حافظه را تقویت کند

چای سفید به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های فراوان یکی از منابع عالی کاتچین محسوب می شود. چای سفید به عنوان یک نوشیدنی عالی برای تقویت حافظه و جلوگیری از بیماری های زوال عقل موثر است.

تحقیقات نشان می دهد نقش کاتچین در جلوگیری از بیماری آلزایمر بسیار موثر است. اگر چای سفید را به صورت مرتب مصرف کنید به بهبود سلامت قشر مغز کمک می کند. مصرف چای سفید برای سلامت انسان بسیار موثر است.

چای سفید ضد پیری است

به مرور زمان با افزایش سن به دلیل وجود رادیکال های آزاد در بدن پوست شل و افتاده می شود. رادیکال های آزاد موجود در بدن باعث فرآیند پیر شدن پوست می شود. شما اگر چای سفید را مرتب میل کنید از چین و چروک های پوست جلوگیری می کند. چای سفید به دلیل داشتن پلی فنول های فراوان باعث خنثی شدن رادیکال های آزاد می شود.

خواص چای سفید

چای سفید به هضم غذا کمک می کند

اگر از جمله افرادی هستید که مدام دچار سوء هاضمه می شوید بهرت است برای رفع مشکل خود از چای سفید استفاده کنید. با مصرف یک فنجان چای سفید از دردهای معده و ترش کردن معده در امان باشید. چای سفیید برای سم زدایی بدن بسیار مفید می باشد.

چای سفید به کاهش فشار خون کمک می کند

همانطور که تا به اینجای کار خوانده اید چای سفید دارای فواید زیادی برای سلامت بدن می باشد. چای سفید باعث کاهش فشار خون در بدن می شود. چای سفید به عنوان یک درمان خانگی و طبیعی برای فشار خون بالا می باشد.

چای سفید خاصیت ضد باکتریایی دارد

تحقیقان نشان می دهد که چای سفید به راحتی می تواند علیه ویروس، باکتری و قارچ های مختلف عملکرد ویران کننده داشته باشید. چای سفید از این جهت به نسبت چای سبز برتر می باشد.

چای سفید درمان خوبی برای سر درد است

چای سفید به دلیل خواص بی نظیر خود باعث می شود تا بیماری های سر و گردن کاهش پیدا کند. اگر می خواهید از شر سردرد و بی خوابی در امان باشید بهتر است چای سفید میل کنید.

 

خواص چای سفید برای کم خونی

مصرف چای سفید همانند چای سیاه و سبز موجب کم خونی نمی شود ولی استفاده طولانی مدت و مداوم ممکن است جذب آهن را کاهش دهد.

خواص چای سفید برای پوست و زیبایی

خواص چای سفید

چای سفید به رفع سیاهی دور چشم کمک می کند

خیلی از خانم ها از سیاهی دور چشم بیزارند و با استفاده از کرم ها مختلف سعی در برطرف کردن آن دارند.

شما می توانید از روش طبیعی برای درمان سیاهی دور چشم استفاده کنید. چای سفید دارای آنتی اکسیدان و تیانین می باشد که برای آرام کردن اعصاب و رفع سیاهی دور چشم موثر است.

چای سفید باعث رفع پف زیر چشم می شود

بی خوابی های شبانه باعث ایجاد پف در زیر چشم می شود. گاهی این امر به خاطر وجود استرس و تنش های زندگی می باشد. تیانین در چای سفید باعث رفع چنین اشکالاتی می شود. اگر می خواهید پف زیر چشم را رفع کنید بهتر است مقداری آب لیمو را با سویا مخلوط کرده و به چای سفید اضافه کنید و ترکیب به دست آمده را زیر چشم خود قرار دهید.

درمان آکنه با چای سفید

شما اگر بخواهید آکنه را درمان کنید می توانید روزی دو فنجان چای سفید را در دستور رژیم خود قرار دهید چرا که آنتی اکسیدان های موجود در چای سفید باعث می شود تا سموم از پوست شما دفع شود.

جمع شدن سموم در پوست باعث می شود تا بر سلامت پوست تاثیر بگذارد. چای سفید را به صورت موضعی مصرف نکنید. شما دو عدد چای سفید کیسه ای را در آب جوش قرار دهید و پس از مدتی در هوای آزاد و یا درون یخچال بگذارید تا خنک شود. به کمک پنبه این ترکیب را بر روی محل آکنه بمالید. این کار باعث درمان آکنه می شود.

چای سفید وضعیت سلامت پوست و مو را بهبود می بخشد

چای سفید به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های فراوان باعث می شود تا خواص ضدالتهابی داشته باشد و باعث کاهش آلرژی مانند شوره و اگزما شود.

چای سفید به کاهش علایم سندروم پیش از قاعدگی کمک می کند

محققان ثابت کرده اند زنانی که به صورت منظم از چای سفید استفاده می کنند دوره کوتاه تری از سندروم پیش از قاعدگی را تجربه می کنند و گردش خون در آنها بهتر انجام می شود. چای سفید دارای خاصیت ضدالتهابی برای درد و اسپاسم بدن می باشد.

چای سفید باعث بهود خلق و خو در زنان یائسه می شود.

چای سفید منجر به بهبود خلق و خو می شود

ترکیبات مختلف موجود در چای سفید باعث می شود تا خلق و خو بهبود پیدا کند. چرا که آنتی اکسیدان های موجود در این چای باعث افزایش انرژی و استقامت بدن در مقابل کج خلقی ها می شود.

چای سفید چربی خون را کاهش می دهد

خیلی از افراد به دلیل سبک زندگی نامناسب دچار چربی خون می شوند. چای سفید به دلیل وجود پلی فنل باعث تجزیه تری گلیسیرید می شود و چربی خون را کاهش می دهد. چای سفید باعث بهبود گردش خون شده و در برابر رادیکال های آزاد موجود در بدن یک عامل خنثی کننده می باشد.

اگر می خواهید از بیماری های مختلف نظیر سرطان در امان باشید بهتر است از چای سفید استفاده کنید.

 

عوارض جانبی مصرف چای سفید

خواص چای سفید

همانطور که اشاره شده کافئین موجود در چای سفید اندک می باشد ولی به هر حال باید بدانید که کافئین در این چای نیز وجود دارد و می تواند باعث ایجاد اختلالات مختلف در سبک زندگی شما شود.

شما با مصرف زیاد چای سفید می توانید دچار اختلالات مختلف نظیر بی خوابی، عصبانیت، بی قراری و سرگیجه شوید.

کسانی که از مشکلات شدید گوارشی رنج می برند بهتر است از مصرف زیاد چای سفید خودداری کنند.

خواص انواع چای


  • امیر ۱ سال پیش

    چای سفید یا یا پیغمبر شفادهنده😄

    پاسخ