طرز تهیه به خشک شده به 2 روش آسان و سریع برای دمنوش و چای

دستور تهیه به خشک شده

طرز تهیه به خشک شده

 

به خشک شده؛ در این پست می توانید بهترین روش خشک کردن به را یاد بگیرید و برای تهیه چای و دمنوش استفاده کنید. به خشک کردن در خانه کار بسیار راحتی می باشد و شما می توانید به را رنده کنید و یا به صورت ورقه ای خرد کنید و برای تهیه انواع دمنوش و چای استفاده کنید. برای خشک کردن به می توانید از فر یا بخاری یا تابه استفاده کنید و به را خشک کنید و برای تهیه یک دمنوش خوش طعم و مزه استفاده کنید. اگر به دنبال یک نوشیدنی گرم و خوش عطر و پر خاصیت به خصوص در فصل سرما و رفع خستگی به شما دمنوش به یا چای به را پیشنهاد می کنید که طعم شیرین طبیعی و دلچسبی دارد و از خواص خوب این نوشیدنی می توان به بالا بودن آنتی اکسیدان و همچنین مقدار زیادی مس و آهن و پتاسیم در خود جای داده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه به خشک شده به دو روش ساده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه به خشک کرده

  • به ۱ کیلوگرم

طرز تهیه طرز تهیه به خشک شده در فر و بخاری و تابه

مرحله اول: آماده سازی به

ابتدا باید به را بشورید و خشک کنید. می توانید به را پوست بگیرید و یا با پوست رنده و اسلایس کنید که این کاملا دلخواه است ولی خود پوست به شیرین و خوش عطر می باشد. به را رنده درشت بزنید و یا می توانید از وسط نصف کنید و هسته به را خارج کنید و به کمک اسلایسر ورقه کن آن را رنده بزنید.

مرحله دوم: تهیه به خشک شده روی بخار و در فر

برای خشک کردن به روی بخاری باید به های رنده شده را روی سینی به صورت پراکنده پخش کنید و روی بخاری قرار دهید و هر یک ساعت هم بزنید تا خشک شود این عمل ممکن است ۱۲ ساعت طول بکشد تا به خشک شود. برای خشک کردن به در فر نیز باید به را داخل سینی فر ریخته و برای ۵ ساعت در فر ۱۲۰ درجه قرار دهید خشک شود و هر ۱۰ دقیقه هم بزنید تا نسوزد و به صورت یکدست خشک شود.

مرحله سوم: تهیه به خشک شده به روی گاز

اگر بخاری یا فر در اختیار نداشتید می توانید بعد از رنده زدن به آن را داخل تابه ریخته و با حرارت کم تفت دهید تا آب اضافه به کشیده شود و کم کم خشک شود و برای ۱ روز در دمای محیط قرار دهید تا خوب خشک شود.

مرحله چهارم: تهیه به خشک

در ادامه زمانی که به خشک شد باید داخل سبد درشت بریزید و الک کنید تا دانه های ریز حدا شود. به همین راحتی به خشک شده آماده شده است و می توانید برای دمنوش و شربت و انواع خورشت و سوپ استفاده کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه به خشک شده برای دمنوش مخصوص سرماخوردگی

  1. اگر به روی بخاری به را خشک کردید می توانید داخل تابه کمی تفت دهید تا قهوه ای رنگ شود.
  2. اگر به را پوست گرفتید پوستش را دور نریزید و برای چای و دمنوش استفاده کنید زیرا عطر فوق العاده ی دارد.
  3. می توانید از سولاردم یا توستر نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه