طرز تهیه دمنوش آرامبخش، ضد استرس و افسردگی با سیب و زعفران

طرز تهیه دمنوش آرامبخش

 

دمنوش آرامبخش یکی از دمنوش های بسیار مفید و مقوی برای آرام شدن اعصاب و روان است و می توانید استرس نیز را کم کند و نوشیدن آن در هفته می تواند به درمان افسردگی کمک کند. شاید این روز ها مخصوص در روز های سرد زمستانی اسم دمنوش را زیاد شنیده باشید و که این نوشیدنی گرم با گیاهان طبیعی و ریشه و ساقه آن ها تهیه می شود و برای درمان بسیاری از بیماری های یکی از بی دردسرترین و راحت ترین روش های درمان می باشد. تهیه دمنوش در ایران دارای قدمت بسیار طولانی بوده که می توان گفت از زمان ابوعلی سینا که یکی از دانشمندان قدیمی ایرانی می باشد تهیه می شده و برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شده، امروز نیز در کشور ما ایران استفاده از دمنوش بسیار محبوب تر شده است و شما می توانید از گیاهان دارویی مختلفی به صورت تکی یا مخلوط استفاده کنید و یک دمنوش بی نظیر خانگی تهیه کنید. برای تهیه دمنوش امروزه لیوان و فرنچ پرس موجود است ولی می توانید از قوری نیز استفاده کنید و دمنوش را دم کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دمنوش آرامبخش را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دمنوش آرامبخش

سیب۱ عدد
گلاب۱ ق غذا خوری
زعفران دم شده۱ ق غذا خوری
آب جوشبه مقدار لازم
چوب دارچین لوله ای۱ عدد

طرز تهیه دمنوش آرامبخش اعصاب و ضد استرس و افسردگی با سیب

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید زعفران را با کمی قند بسابید تا نارنجی رنگ شود و بعد داخل قوری ریخته و چند قطعه یخ اضافه کنید و صبر کنید تا زعفران رنگ بگیرد و به اصطلاح دم بکشد. سیب را بشورید و بدون گرفتن پوست سیب به صورت اسلایسی خرد کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

کتری را روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا به جوش بیاید. داخل یک قوری یا فرنچ پرس باید سیب خرد شده و زعفران و گلاب و چوب دارچین را قرار دهید و روی مواد آب جوش ریخته و درب قوری یا فرنچ پرس بگذارید و قوری را روی کتری قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه دمنوش آرامبخش

در انتها باید اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه دمنوش دم بکشد و بعد از صافی رد کنید و به دلخواه می توانید با نبات یا انواع شیرین کننده این دمنوش را میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دمنوش آرامبخش مقوی و مفید برای اعصاب و روان

  1. می توانید به دلخواه از برگ استوایا که یک شیرین کننده طبیعی است برای شیرین کردن دمنوش استفاده کنید و یا می توانید زمانی که ولرم شد عسل به آن اضافه کنید و میل کنید.
  2. می توانید مواد را داخل قوری ریخته و روی وارمر قرار دهید و صبر کنید تا دم بکشد.
  3. می توانید به دلخواه کمی گل گاو زبان نیز اضافه کنید.
  4. فرقی ندارد از سیب زرد یا قرمز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه دمنوش آرامبخش، ضد استرس و افسردگی با سیب و زعفران
4 (80%) 2 votes