طرز تهیه مارمالاد سیب با ژلاتین خوشرنگ و ساده برای شیرینی مشهدی و کیک

طرز تهیه مارمالاد سیب با ژلاتین

 

مارمالاد ها یکی از خوشمزه ترین ها می باشند که از پوره میوه های مختلف به وجود می آید. شما می توانید این مارمالاد خوشمزه را با ژلاتین تهیه کنید و برای تهیه شیرینی مشهدی یا مربایی یا انواع کیک و دسر استفاده کنید. این مارمالاد ماندگاری خوبی دارد و شما می توانید برای وعده صبحانه هم استفاده کنید، این مارمالاد بخاطر استفاده از گلاب و زعفران نه تنها رنگ عالی می شود بلکه طعم بسیار خوبی دارد پس حتما تهیه کنید و این مارمالاد را تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه مارمالاد سیب با ژلاتین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زرد۵۰۰ گرم
شکر۵۰۰ گرم
گلاب۱/۴ پیمانه
آب۱ پیمانه
پودر ژلاتین۲ ق غذا خوری
آب۱/۴ پیمانه
زعفرانبه مقدار لازم
وانیل۱/۲ ق چای خوری
جوهر لیمو۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه مارمالاد سیب با ژلاتین

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید سیب را بشورید و پوست بگیرید و به قطعات کوچک تر تقسیم کنید، نیازی نیست سیب از نوع درجه یک باشد ولی بهتر است از نوع زرد باشد تا مارمالاد خوشمزه تر و خوشرنگ تری داشته باشید. سیب ها را به همراه آب و گلاب داخل میکسر یا غذاساز بریزید.

مرحله دوم: پوره کردن مواد

در ادامه باید دستگاه را روشن کنید و کاملا مواد پوره شود، شما می توانید از مخلوط سیب و هویج نیز استفاده کنید. مواد پوره شده را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت کم قرار دهید و زمان دهید تا مارمالاد بجوش بیاید، بعد از این که مارمالاد به جوش آمد ۲۰ دقیقه زمان دهید.

مرحله سوم: تهیه مارمالاد سیب

در ادامه باید زمان دهید تا کاملا پخته و غلیظ شود و هر چندگاهی هم بزنید تا ته نگیرد و در انتها باید زعفران سابیده شده را اضافه کنید تا مارمالاد خوشرنگ شود، این مرحله دلخواه است ولی عطر و رنگ بسیار خوبی به مارمالاد می دهد و بعد در اواسط پخت جوهر لیمو اضافه کنید و هم بزنیدا و در کاسه دیگر ژلاتین را با ۱/۴ پیمانه آب سرد مخلوط کنید و اصلا نیازی به بن ماری کردن ندارد زیرا وقتی به مارمالاد اضافه کنید خودش ذوب می شود و در مرحله اخر ژلاتین و جوهر لیمو را اضافه کنید و هم بزنید تا ژلاتین کاملا حل شود و از روی حرارت بردارید و هم بزنید تا کاملا سرد شود و بعد در ظرف شیشه ای درب دار قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه مارمالاد سیب با ژلاتین

  1. پودر ژلاتین احتیاجی به بن ماری کردن و پختن نداره در آخر کار که پخته شد خمیر ژلاتین رو بهش اضافه کنید و با داغی خود مارمالاد ذوب میشه و اگرم از قبل بن ماری کنید و اضافه کنید هیچ ایرادی ندارد.
  2. ماندگاری فوق العاده بالایی داره به شرطی که غلظتش کم نباشه توی ظرف شیشه ای در بسته تو یخچال تا ۶ ماه ماندگاری دارد.
  3. استفاده از گلاب و زعفران کاملا سلیقه ایه ولی حذف نکنید.
  4. در بعضی از رسپی ها از نشاسته ذرت هم استفاده می شود ولی نشاسته ذرت چون زود ترش می شود و ماندگاریش را کم میکند و باید فوری مصرف بشه بهتره در حجم بالا استفاده نشود.

همچنین ببینید 

طرز تهیه مارمالاد سیب با ژلاتین خوشرنگ و ساده برای شیرینی مشهدی و کیک
5 (100%) 1 votes