طرز تهیه کیک انگور ساده با ماست و گردو با طعم و بافتی عالی

طرز تهیه کیک انگور

 

یکی از انواع کیک ها می باشد که می توانید در فصل انگور آن را تهیه کنید شما می توانید از انگور سیاه یا یاقوتی برای تهیه این کیک استفاده کنید و برای یک دورهمی یا عصرانه یک کیک جذاب و خوشمزه تهیه کنید. شما می توانید این کیک را مانند دیگر کیک ها در فر و یا بدون فر تهیه کنید که طعم و بافت بسیار عالی دارد. از کیک های مشابه مانند کشمشی بسیار مناسب تر است شما می توانید این کیک خوشمزه را امتحان کنید و در هر قالبی که دوست دارید آن را تهیه کنید. امروز در پارسی دی کیک انگور با ماست و گردو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۳ عدد
آرد سفید۲ و ۲/۳ پیمانه
شکر۱ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
انگور یاقوتی۲ پیمانه
ماست شیرین۱ پیمانه
گردو۲ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری
پودر پوست پرتقال۱ ق مربا خوری
وانیل۱ ق چای خوری

طرز تهیه کیک انگور ساده با ماست و گردو

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد کیک را اندازه کنید و در محیط آشپزخانه قرار دهید تا هم دمای محیط شود سپس فر را با ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود در ادامه انگور یاقوتی را قیچی کنید و خوب بشورید سپس آن را دانه کنید و آن را تمیز کنید و به مدت ۲ ساعت روی یک پارچه نخی پهن کنید تا کاملا خشک شود و بعد آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید تا هوادهی آرد انجام شود.

مرحله دوم: هم زدن کره

کره به دمای محیط رسیده و نرم شده را به همراه شکر وانیل داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۳ دقیقه هم بزنید تا کاملا مخلوط و کره سبک و پفکی شود در ادامه پوست پرتقال را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر نیز هم بزنید.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ و ماست

در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه به مواد فوق اضافه کنید و با افزودن هر تخم مرغ ۱ دقیقه هم بزنید تا به خورد مواد برود سپس ماست شیرین را اضافه کنید و برای ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه مایه کیک انگور

حالا گردوی خرد شده را نیز اضافه کنید و با لیسک مواد را هم بزنید سپس مخلوط آرد الک شده را به تدریج اضافه کنید و به صورت دورانی با لیسک در یک جهت هم بزنید سپس قالب مورد نظر را با کمی روغن خوب چرب کنید.

مرحله پنجم: پخت کیک انگور

در ادامه نصف مایه کیک تهیه شده را داخل قالب ریخته و ۱ پیمانه انگور را روی کیک ریخته سپس مابقی مایه کیک و ۱ پیمانه انگور باقی مانده را بریزید و به دلخواه کمی گردو بریزید و قالب را در پنجره وسط فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ الی ۶۰ دقیقه در فر ۱۸۰ درجه بگذارید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک انگور سیاه یا یاقوتی

  1. برای تست پخت کیک با توجه به فرهای مختلف در دقیقه ۴۵ با کمک خلال دندان از مرکز کیک آن را تست کنید.
  2. فر حتما باید ۲۰ دقیقه از قبل گرم شده باشد.
  3. برای فرهای برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  4. به دلخواه می توانید مقدار و نوع انگور را تغییر دهید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه

  • علی ۱ سال پیش

    خب اگه انگور بجوشه خوردنش شرعا درست نیست که

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      مگه شیره انگور جوشیده نمی شود؟

      پاسخ