طرز تهیه سوپ پیازچه رستورانی خوشمزه و مجلسی با شیر و قارچ

طرز تهیه سوپ پیازچه , سوپ پیازچه و قارچ , s,\ \dhc i , soup piyazcheh

سوپ پیازچه یکی از انواع سوپ های مجلسی و بسیار خوشمزه ایرانی است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد می تواند به عنوان یک سوپ مجلسی هم استفاده شود. می توانید در مهمانی ها خود به جای سوپ شیر و سوپ جو از این سوپ استفاده کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سوپ پیازچه تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سوپ پیازچه تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی سوپ پیازچه با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

پیازچه۲۰۰ گرم
هویج۲ عدد
شیر۱ پیمانه
قارچ۱۵۰ گرم
آب مرغ۱ پیمانه
آبلیموبه مقدار لازم
جو پرک۱.۵ پیمانه
خامه۱ ق غذا خوری
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ پیازچه

ابتدا در قابلمه ای آب مرغ را میریزیم و جو را همراه با ۴الی ۵لیوان آب به آن اضافه میکنیم و ابتدا حرارت را زیاد میکنیم تا مواد داخل قابلمه به جوش بیاید بعد حرارت را ملایم میکنیم تا جو خوب بپزد ، سپس هویچ ها را با پوست کن تمیز کرده و میشوییم و با رنده ،درشت رنده میکنیم و به مواد می افزاییم.

سپس قارچ ها را تمیز کرده و روی تخته خرد میکنیم(ریز یا درشت خرد کردن قارچ کاملا سلیقه ای است)و پیازچه را نیز خوب میشوییم و روی تخته ریز خرد کرده و با قارچ های خرد شده به سوپ اضافه میکنیم،

در این مرحله زمان خوبی است که نمک و فلفل و زردچوبه را نیز اضافه کنیم و اجازه دهیم تا با حرارت کم سوپ خوب بپزد و قوام بگیرد.شیر را از یخچال خارج میکنیم تا با دمای محیط سازگار شود و زمانی که به سوپ خواستیم اضافه کنید نبرد.

بین ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بعد به سوپ سر بزنید اگر سوپ خوب پخته شده بود ، شیر را مرحله به مرحله به سوپ اضافه میکنیم به صورت متداوم هم میزنیم و پس از ۵ دقیقه بعد که به جوش آمد زیر قابلمه را خاموش میکنیم.

در آخر کمی از سوپ را در کاسه ای میریزیم و خامه را کم کم به آن اضافه میکنیم و با قاشق خوب هم میزنیم تا یکدست شوند سپس به سوپ اضافه میکنیم و خوب مواد را با هم مخلوط میکنیم تا سوپ یکدستی داشته باشیم و در ظرف مورد نظر سرو میکنیم و با کمی پیازچه سوپمون از نظری بصری نیز زیباتر میکنیم.نوش جان

از
19
دیدگاه