طرز تهیه تارت میوه ای با 3 نوع مارمالاد خانگی گام به گام

تارت میوه ای

 

تارت میوه ای یکی از شیرینی های مدرن می باشد که شما می توانید با مارمالاد ها میوه ی خوشمزه در خانه تهیه کنید. در این پست یک نوع خمیر تارت به شما یاد خواهیم داد و در ادامه سه نوع مارمالاد خانگی تهیه کنید و از طعم بی نظیر این تارت میوه ای به همراه چای یا قهوه سرو کنید. این رسپی برای پذیرایی گزینه خوبی می باشد و شما می توانید با هر نوع مارمالادی که دوست دارید این تارت را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه تارت میوه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۲۵۰ گرم
روغن جامد یا کره۱۲۵ گرم
پودرقند۷۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
بستنی وانیلی یا شیر۲۵ گرم
وانیل۱/۴ ق چای خوری
هل ساییده۱/۴ ق چای خوری
مارمالادبه مقدار لازم

طرز تهیه تارت میوه ای با مارمالاد

مرحله اول: تهیه خمیر

روغن جامد اصیل و یا کره‌ی شکلی (هر کدام که در دسترس تان بود) را داخل کاسه ریخته و نیمی از آرد را افزوده و با نوک انگشتان هم بزنید تا آرد و روغن به خورد هم بروند و مابقی آرد را افزوده و همزده تا به شکل خمیر درآید و داخل کاسه‌ ی دیگر، تخم‌مرغ ، پودرقند،بستنی وانیلی یا شیر را به همراه وانیل و هل ساییده به مدت یک دقیقه هم بزنید تا پودر قند در مایعات حل شود و این ترکیب را به آرد و روغن افزوده و با لیسک در حد ترکیب شدن هم بزنید (در این مرحله نباید زیاد هم بزنید چون خمیر تسمه می‌شود و موقع پخت خشک می‌شود).

مرحله دوم: استراحت خمیر

خمیر چسبناک است ، خمیر را جمع کرده و یک مقدار از خمیر به اندازه ی نارنگی درشت برداشته و داخل کیسه فریزر قرار داده و به مدت ۱ ساعت داخل فریزر قرار داده و مابقی خمیر را داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله سوم: تهیه سه نوع مارمالاد خانگی

مارمالاد گیلاس: یک پیمانه گیلاس هسته گرفته را خرد کرده و به همراه ۳ ق غ شکر داخل ظرف روی حرارت قرار داده تا شکرها ذوب شده و گیلاس ها پخته و با پشت قاشق له کرده و یک قاشق چایخوری سرپر نشاسته ذرت افزوده و همزده تا مارمالاد گیلاس غلیظ شود و از روی حرارت بردارید.

مارمالاد سیب: یک عدد سیب رنده شده را به همراه ۳ ق غ شکر و نصف ق چ پودردارچین روی حرارت قرار می‌دهیم تا شکر ذوب شده و سیب پخته و له شود و یک ق چ پر نشاسته ذرت افزوده و همزده و غلیظ که شد،از روی حرارت بردارید.

مارمالاد زردآلو: پنج عدد زردآلوی هسته گرفته و خرد شده و ۳ ق غ پر شکر را روی حرارت قرار دهید تا پخته و شکر ذوب شود و یک ق چ پر نشاسته ذرت افزوده و همزده و غلیظ که شد،از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: پخت تارت میوه ای

خمیری که داخل یخچال بود را روی سطح آردپاشی شده به ضخامت ۴ میل پهن کرده و داخل قالب های تارت انداخته به طوری که کف و دیواره‌های قالب را بپوشاند، مارمالادهای آماده شده را داخل تارت ها ریخته و خمیری را که در فریزر قرار داده دهید به کمک رنده روی مارمالادها رنده کرده و قالب ها را داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتیگراد به مدت تقریبی ۳۵ دقیقه قرار می‌دهیم تا دور تا دور و روی تارت ها کمی طلایی شود. تارت‌ ها را پس از خنک شدن،با پودرقند یا شکلات ذوب شده تزیین کنید.

فوت و فن های دستور پخت تارت میوه ای با مارمالاد فصل

  1. خمیر تارت نباید گرمای دست را احساس کند پس همه مواد باید سر یخچالی باشد و بهتر از میکسر برای خمیر گرفتن استفاده کنید.
  2. در فر برقی دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. می تواند از هر نوع مارمالادی که دوست دارید استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه تارت میوه ای با 3 نوع مارمالاد خانگی گام به گام
5 (100%) 1 votes