طرز تهیه تارت میوه فصل خوشمزه و مجلسی به روش فرانسوی

طرز تهیه تارت میوه فصل

 

یکی از شیرینی های بین المللی در دنیا می باشد که انواع و اقسام مختلفی دارد حتی در بعضی کشورها تارت مخصوص خود را دارند. تارت ها در واقع تشکیل شدند از یک خمیر پایه که داخل آن را با انواع خامه و کرم و میوه ها و یا غذاها می توانید پر کنید و اگر شما تهیه تارت را یاد بگیرید می توانید آن را در اندازه های مختلف یا با انواع کرم ها تهیه کنید. تارت ها ریشه فرانسوی دارند و برخی آن را از مشتقات پای می دانستند. تارت ها در قرن شانزدهم میلادی از دسر های جذاب در اروپا شناخته می شدند. خمیر تارت یک خمیر حساس هست و باید تمام مواد سرد باشد و اصلا نباید ورز بخورد. امروز در پارسی دی تارت میوه فصل را به شما آموزش خواهیم داد تا هر زمان که دوست داشتید این تارت را تهیه کنید و با توجه به میوه های دلخواه آن را پر کنید. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

پودر فند۷۰ گرم
زرده تخم مرغ۳ عدد
آرد سفید شیرینی پزی۳۰۰ گرم
کره۱۷۰ گرم
شیر سرد۳ ق غذا خوری
وانیلنوک ق چای خوری
خامه قنادیبه مقدار لازم
میوه فصلبه مقدار لازم

طرز تهیه تارت میوه فصل

مرحله اول : تهیه خمیر تارت

ابتدا کره سرد را با چاقو به صورت مکعبی برش بزنید و داخل کاسه ریخته و پودر قند و آرد و وانیل را اصافه کنید و با لیسک هم بزنید می توانید از غذاساز نیز استفاده کنید مانند خرده نان باید شود سپس زرده های تخم مرغ را دانه دانه اضافه کنید و با افزودن هر کدام شیر ۱ ق غذا خوری شیر را بریزید تا تمام شود و هم بزنید تا خمیر فرم بگیرید اصلا نیاز به ورز دادن ندارد وگرنه خمیر به روغن می افتد و خشک می شود اگر نیاز بود با نوک انگشت کمی ورز بدید ولی اصلا نباید خمیر گرم شود. خمیر را داخل یک کیسه نایلون گذاشته و بمدت ۱ ساعت در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله دوم : پخت خمیر تارت

بعد از استراحت خمیر آن را بین دو نایلون به قطر ۳ میلی باز کنید بعد خمیر را روی قالب تارت انداخته و با وردنه روش را صاف کنید و اضافه های دور خمیر را بگیرید و خمیر را با دست داخل قالب صاف کنید سپس کف قالب را چند تا سوراخ با چنگال ایجاد کنید تا کف خمیر پف نکند سپس داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا تارت ها پخته شوند و رنگ آنها طلایی شوند. سپس خمیر تارت پخته شده را از قالب های تک نفره خارج کنید و بگذارید تا کمی خنک شود.

مرحله سوم : تهیه تارت میوه فصل

خامه قنادی را از قبل از یخچال یا فریزر خارج کنید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرید. میوه های مورد نظر را اسلایس کنید و کنار بگذارید. خامه را داخل قیف ریخته و به با ماسوره ساده یا طرحدار داخل تارت ها خامه بزنید و روی خامه میوه های مورد نظر را قرار دهید. تارت میوه ی فصل ما حاضر است نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه تارت میوه فصل

  1. می توانید برای براق شدن میوه های روی تارت کمی بریلو بی رنگ یا ژله استفاده کنید.
  2. برای اینکه تارت ها پف نکنند می توانید کف تارت فویل گذاشته و روی آن نخود و لوبیا بگذارید.
  3. سعی کنید برای ورز دادن از قاشق استفاده کنید و خمیر را با دست ورز ندهید اگر احساس کردید خمیر گرم شد می توانید در یخچال بگذارید و دوباره مرحله شکل دادن به خمیر را شروع کنید.
  4. خمیر تارت را اگر برای تهیه غذا استفاده می کنید میزان پودر قند را کم کنید.
  5. می توانید به جای خامه از کرم پاتیسیر نیز استفاده کنید.
  6. می توانید از قالب های تک نفره تارت یا یک قالب بزرگ استفاده کنید.
  7. با افزودن پودر کاکائو می توانید تارت کاکائویی داشته باشید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه تارت میوه فصل خوشمزه و مجلسی به روش فرانسوی
5 (100%) 3 votes