طرز تهیه سالاد هندوانه خوشمزه و مجلسی با پنیر و نعنا

طرز تهیه سالاد هندوانه

 

یک پیش غذای جذاب تابستانی می تواند باشد که با ترکیب هندوانه و پنیر و خیار بدست می آید و برخی نعنا یا اسفناج را به همراه گوجه گیلاسی به این سالاد خوشمزه و رژیمی اضافه می کنند. برای سس سالاد هندوانه می توانید از روغن زیتون یا از آب لیمو ترش استفاده کنید ولی چون طبع این سالاد سرد است و بهتر است در کنار آن نعنا یا گردو هم سرو شود تا طبع غذا متعادل شود. شما برای تنوع در سالاد ها و یا رژیم خود می توانید از سالاد هندوانه استفاده کنید یا می توانید از این سالاد در میان وعده های خود استفاده کنید. در روزهای گرم تابسونی یکی از بهترین سالاد ها که به خنک شدن دمای بدن کمک می کند همین سالاد هندوانه است ترکیب آن با پنیر فتا ما را به دوران بچگی می برد. اما از خواص این سالاد می توان به سم زادیی بدن به دلیل داشتن هندوانه و آبرسانی به بدن زیرا هندوانه از ۹۲% آب تشکیل شده است اشاره کرد، هندوانه به سلامت کلیه و عملکرد آن بهبود می بخشد و حاوی زیادی مقادیر کلسیم و پتاسیم است، برای سلامت قلب و استخوان و تنظیم قند و خون بدن و کاهش وزن مفید است. امروز در پارسی دی سالاد هندوانه بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد آن را می توانید به عنوان سالادهای رژیمی خود و یا برای مهمانی ها استفاده کنید با ما همراه باشید.

مواد لازم

هندوانه۱ عدد
خیار۲ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
زیتون سیاه۱/۳ پیمانه
پنیر فتا۱/۳ پیمانه
نعنا خشک یا تازه۲ ق غذا خوری
جعفری خشک یا تاره۱ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه سس 

روغن زیتون۲ ق غذا خوری
سرکه قرمز۱ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد هندوانه

مرحله اول : آماده سازی مواد

هندوانه را پوست بگیرید و به شکل مکعبی با چاقو برش بزنید. خیار را پوست بگیرید و برش مکعبی بزنید و همچنین پنیر را برش زده. گوجه را نیز به اندازه دلخواه خرد کنید.

مرحله دوم : مخلوط کردن سالاد هندوانه

تمام مواد خرد شده را داخل کاسه سرو ریخته و هم بزنید و یا می توانید مانند عکس در کنار هم قرار بدهید و یا هندوانه را با کمک اسکوپ گرد بزنید در انتها روی آنها نعنا و جعفری خشک بریزید.

مرحله سوم : تهیه سس سالاد

روغن زیتون و سرکه را داخل کاسه ریخته و با هم مخلوط کنید و در انتها به آن نمک و فلفل سیاه بزنید می توانید از آب لیمو ترش هم استفاده کنید.

مرحله چهارم : تهیه سالاد هندوانه

سس را روی سالاد هندوانه ریخته و مخلوط کنید و روی سالاد را سلفون بپوشانید و اجازه دهید برای نیم ساعت سالاد در یخچال بماند تا طعم و مزه ها به خورد هم برود سپس به سالاد را خنک سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد هندوانه

  1. می توانید از مغزها نیز در کنار این سالاد استفاده کنید.
  2. از سبزیجات دیگر مانند آووکادو یا فلفل سبز نیز می توانید در سالاد هندوانه استفاده کنید.
  3. اگر پنیر فتا در دسترس نداشتید می توانید از پنیر لبنه نیز استفاده کنید.
  4. بجای نعنا از اسفناج هم می شود استفاده کرد.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه