طرز تهیه شربت نعنا و لیمو خوشرنگ، مجلسی و غلیظ در منزل

طرز تهیه شربت نعنا

 

هر سال با نزدیک شدن به فصل گرما و تابستان به فکر تهیه شربت های گوناگون می افتیم تا وقتی از سرکار به منزل برمی گردیم و یا از خرید روزانه در گرما به منزل می آییم، از خودمان با یک نوشیدنی خنک پذیرائی کنیم. شربت ها انواع و اقسام مختلف دارد اما در این پست پارسی دی برای شما عزیزان طرز تهیه شربت نعنا را آماده کرده است. همانطور که می دانید نعنا فواید زیادی برای دستگاه گوراش دارد که برای فصل گرما بسیار مناسب است. شربت نعنا یک نوشیدنی عالی برای وقت افطار و سحری است که برای جلوگیری از تشنگی، می تواند گزینه ی مناسبی باشد. در پارسی دی همراه ما باشید برای طرز تهیه شربت نعنا.

مواد لازم 

شکر۱ کیلوگرم
برگ نعنا تازه۵۰۰ گرم
آبلیمو تازه۳ ق غذا خوری
آب۵ لیوان
رنگ خوراکیبه مقدار لازم
عرق هل۱ فنجان
عرق نعنا۱ فنجان
گلاب۱ فنجان

طرز تهیه شربت نعنا

مرحله اول: نعنا

برای تهیه شربت نعنا ابتدا نعنا را پاک کرده و خوب بشوئید و سپس بدون نیاز به خورد کردن برای تهیه شربت استفاده کنید. به این دلیل که بعد از پخت شربت بتوانید به راحتی نعناها را از قابلمه ی شربت بردارید.

مرحله دوم: شربت

یک قابلمه را با سایز مناسب انتخاب کنید و بر روی حرارت بگذارید. آب را به همراه شکر داخل قابلمه بریزید و هم بزنید تا شکر در آب حل شود.

مرحله سوم: برگ نعنا

بعد از اینکه در کنار ظرف شربت شروع به مروارید زدن کرد، برگ های نعنا را به شربت اضافه کنید تا با هم چند دقیقه ای بجوشد و عطر نعنا بلند و شود و رنگ شربت نعنا از سفیدی و بی رنگی به رنگ برگ نعنا تغییر کند.

مرحله چهارم: دم گذاشتن

بعد از مدتی که گذشت، عرقیجات را به همراه آبلیمو و رنگ خوراکی را به شربت نعنا اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله دیگر شربت نعنای شما باید قوام آمده باشد و به غلظت مناسب رسیده باشد.

مرحله پنجم: پایان کار

زیر شعله را خاموش کنید و درب قابلمه را دم کش بیاندازید و بر روی قابلمه بگذارید تا با حرارت خودش شربت کمی دیگر در این حالت جا بیافتد. پس از اینکه شربت از حرارت افتاد برگ های نعنا را از شربت نعنا در بیاورید و شربت نعنای آماده شده را در شیشه بریزید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. شربت نعنا را به همراه تکه های یخ و آب سرد آماده کرده و نوش جان فرمائید.

فوت و فن های دستور پخت شربت نعنا

  1. در تهیه شربت نعنا دقت فرمائید که شربت وقتی داغ است نباید خیلی هم غلیظ شود و سفت شود زیرا شربت را وقتی در یخچال می گذارید، کمی هم در یخچال سفت می شود و خودش را میگیرد.
  2. اضافه کردن کمی زنجبیل می تواند به خواص شربت نعنا اضافه کند.
  3. می توانید برای عطر و طعم بهتر از کمی رنده پوست لیمو ترش اضافه کنید.
  4. طرز تهیه شربتی که داده شد، شربت پایه است و شما می توانید هر میوه ای را به همین ترتیب شربتش را آماده کنید.
  5. برای خوشرنگی شربت نعنا از رنگ مجاز خوراکی استفاده کنید.
  6. در صورت تمایل می توانید از آب گاز دار برای سرو شربت نیز استفاده نمائید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه