سالاد میوه مجلسی مخصوص شب یلدا

 

داشتن یک سالاد خوشمزه در شب چله می تواند زیبایی خاصی به سفره غذای شما بدهد به همین دلیل در این دستور تهیه سالاد قصد داریم طرز تهیه یک سالاد خوشمزه میوه ای مخصوص شب یلدا را آموزش دهیم، با پارسی دی همراه شوید.

مواد لازم

آب پرتقال تازهدو سوم فنجان
آب لیمو تازهیک سوم فنجان
شکر قهوه‌ای بسته بندی شدهیک سوم فنجان
پرتقال رنده شدهنصف قاشق چای خوری
لیمو رنده شدهنصف قاشق چای خوری
عصاره وانیلیک قاشق چای خوری
آناناس تازهدو فنجان
توت فرنگیدو فنجان
کیوی۳ عدد پوست کنده و قطعه قطعه شده
موز۳ عدد
پرتقال ۲ عدد
انگور ۱ فنجان
زغال اختهدو فنجان

طرز تهیه سالاد میوه شب یلدا:

آب پرتقال، آب لیمو، شکر قهوه‌ای، مزه پرتقال، و لیمو را درون یک ماهیتابه ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم تا بجوش آید حدود ۵ دقیقه اجازه می‌دهیم آرام غل بزند و سپس عصاره وانیل را اضافه می‌کنیم و از گرما دور می‌کنیم. تا اینجای کار سس شما آماده شده است ؛ اجازه دهید سس خنک شود. آناناس، توت فرنگی، کیوی، موز، پرتقال، انگور، و زغال اخته را درون یک کاسه شیشه‌ای می‌چینیم و درون یخچال قرار می‌دهیم تا خنک شود و در زمان مصرف سس سرد را به آن اضافه می‌کنیم.
می توانید به دلخواه با ترکیبی از عسل، آب لیموی تازه و کمی آب، سس سالاد خود را تهیه کنید. توجه داشته باشید که بلافاصله قبل از سرو، سس را به میوه‌ها اضافه کنید تا باعث له شدن آن‌ها نشود. در تهیه این سالاد خرد کردن مواد و یکدست بودن آن گزینه بسیار خوبی می باشد.

فوت و فن های دستور تهیه سالاد میوه شب یلدا

  1. برای طعم بهتر سالاد، کمی آب لیموی تازه برای طراوت بیشتر بسیار عالی است.
  2. روی سالاد میوه را سلفون بکشید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود و نوش جان کنید. اگر در فصلی هستید که گیلاس و هلو و توت فرنگی و … نیست میوه های دیگر جایگزین کنید.
  3. می توانید با سس انبه نیز این سالاد را سرو کنید.

همچنین بخوانید: طرز تهیه سالاد انار

سالاد میوه مجلسی مخصوص شب یلدا
4.2 (84.57%) 35 votes