طرز تهیه همبرگر سویا خانگی بدون گوشت ساده و خوشمزه

طرز تهیه همبرگر سویا

 

یکی از روش های تهیه همبرگر می باشد ولی بجای گوشت قرمز قرار است از سویا استفاده شود که بسیار سالم تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود. البته می توانید شما مقدار سویا و گوشت را مساوی بگیرید و با هم مخلوط کنید. اما سویا چیست؟ ابتدا دانه های سویا به کارخانه روغن کشی می رود و در آنجا خرد و پرس های مکانیکی روغن کشی می شود و در نهایت کنجاله سویا باقی می ماند سپس آن را پخته و شکل خمیر در می آورند و در نهایت به شکل ها و فرم های مختلف وارد بازار می کنند اما سویا کاملا بدون کلسترول و روغن بوده و سرشار از فیبر و املاح معدنی می باشد. شما می توانید به راحتی در منزل با سویا همبرگر خوشمزه و سالم تهیه کنید و اگر گیاه خوار هستید این همبرگر برای شما بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی همبرگر سویا خانگی بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سویا۲۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر سوخاری۵ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
جعفری ساطوری شده۱ ق غذا خوری
ادویه کاری۲ ق مربا خوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه همبرگر سویا خانگی بدون گوشت

مرحله اول: آماده سازی سویا

ابتدا سویا را باید خیس کنید برای این کار سویا بعد از اندازه کردن داخل کاسه ریخته و به مدت ۵ دقیقه با آب ولرم بگذارید تا خیس بخورد سپس دورن قابلمه ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت کم پخته شود سپس آبکش کنید (با آب سرد) و با دست خوب فشار دهید و بگذارید داخل آبکش بماند تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

باید سویا را چرخ یا با کمک غذاساز له کنید برای این کار سویا را داخل غذاساز ریخته و بگذارید به صورت خمیر دربیاد سپس داخل یک کاسه ریخته و پیاز رنده شده و آب گرفته را به همراه جعفری و پودر سوخاری و ادویه ها و نمک و تخم مرغ اضافه کنید و خوب مواد را ورز دهید می توانید از تیغه غذاساز استفاده کنید و مواد را با هم میکس کنید.

مرحله سوم: زدن همبرگر با سویا

خمیر بدست آمده را بهتر است ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود و بعد با قالب همبرگر زن تمام مواد را بزنید یا می توانید داخل یک بشقاب نایلون انداخته و مقداری از خمیر را به صورت گرد در بیاورید و در مرکز کاسه قرار دهید و روی مواد نایلون قرار داده و با بشقاب کمی فشار دهید تا گرد و پهن شود سپس بدین ترتیب تمام همبرگر ها را تهیه کنید و داخل یک بشقاب قرار دهید و برای نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید.

مرحله چهارم: سرخ کردن همبرگر بدون گوشت با سویا

داخل یک تابه کمی روغن ریخته تا داغ شود و همبرگر ها را داخل روغن یا داخل تابه گریل سرخ کنید بهتر است روغن کمی داخل تابه بریزید زیرا سویا روغن را زود به خودش جذب می کند سپس همبرگر ها را داخل نان ساندویچی گذاشته و به همراه کاهو خیارشور و سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت همبرگر سویا خانگی

  1. به دلخواه می توانید به این همبرگر قارچ و هویج نیز اضافه کنید.
  2. حتما همبرگر را در فریزر قرار دهید وگرنه بافتش موقع سرخ کردن از هم میپاشد.
  3. به دلخواه می توانید ۲ حبه سیر یا کمی پودر سیر نیز به مواد فوق اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه

  • حسن ۱ سال پیش

    سلام پس تخم مرغ داخل همبر با سویا کی اضافه میشه؟🤔

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      به همراه ادویه ها

      پاسخ
  • Rozh ۱ سال پیش

    سلام از این مواد میشه تا چه مدت تو یخچال نگهداری کرد؟ میشه قالب داد گذاشت تو فریزر برای استفاده در یک هفته؟ اگه میشه بعد از اینکه از فریزر در اوردیم جند دقیقه بعدش سرخش کنیم؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام بله می توانید در فریزر نگهداری کنید، بعد از اینکه یخ زادیی شد حدود 20 دقیقه بعد سرخ کنید

      پاسخ
  • ایلا ۶ ماه پیش

    سلام
    چراوقتی سرخ کردم ازهم وامیره

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۶ ماه پیش

      آب سویا را گرفتید؟

      پاسخ
  • سمیه ۳ هفته پیش

    سلام وقتتون بخیر،من این آموزش شما رو به شاگردام داخل فرهنگسرا آموزش دادم.
    یه نفر به من گفت که باید رضایت بگیرم ازشما…
    من فکر میکردم آموزش ها رایگان هست.
    اگر ممکنه من رو حلال کنید واگر هزینه ای لازمه بفرمایید تاتقدیم کنم.

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ هفته پیش

      سلام دوست عزیز ممنون از نظر شما امیدواریم اموزش براتون مفید بوده و نیازی به پرداخت هزینه نیست کاملا دستور ها رایگان می باشد

      پاسخ