طرز تهیه ترافل شکلاتی رنگی خوشمزه و مجلسی با کیک و بدون خامه

طرز تهیه ترافل شکلاتی

 

یک دسر فوق العاده جذاب و رنگی و بسیار خوشمزه می باشد که طرز تهیه آن بسیار راحت است. این شکلات اولین بار در فرانسه در سال ۱۸۹۵ تهیه شد. ترافل شکلاتی در کشور انگلیس نیز بسیار محبوب است. ترافل شکلاتی در این کشور بسیار گران قیمت بوده سپس در آمریکا و سوئیس و اروپا نیز جز شکلات های محبوب می باشد. ترافل شکلاتی را شما می توانید برای مهمانی و دورهمی به خصوص شب یلدا نیز تهیه کنید و با انواع آجیل ها یا ترافل های رنگی آن را کاور کنید. تهیه ترافل شکلاتی بسیار آسان بوده و با کمی حوصله شما می توانید ترافل شکلاتی بسیار خوشمزه را تهیه کنید. کودکان عاشق این توپ های شکلاتی می شوند چه خوب است ما با تهیه انواع تنقلات در منزل بتوانیم خوراکی سالمی به کودکانمان بدهیم. امروز در پارسی دی ترافل شکلاتی یا کیک و بدون خامه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

شکلات۲۰۰ گرم
خامه قنادی۲۰۰ گرم
کیک شکلاتی۵۰۰ گرم
روغن۱ ق غذا خوری
انواع مغزها یا ترافل های رنگیبه مقدار لازم

طرز تهیه ترافل شکلاتی رنگی با کیک

مرحله اول : مخلوط کردن شکلات

ابتدا برای تهیه این ترافل به یک کیک شکلاتی نیاز دارید یا می توانید خود در منزل تهیه کنید یا می توانید از کیک های بسته بندی در مغازه ها استفاده کنید. کیک را با دست خرد کرد تا پودر شوند سپس خامه قنادی را که از قبل با همزن برقی زدید و فرم دادید را به کیک پودر شده اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم : ذوب کردن شکلات

شکلات را روی بخار غیر مستقیم بخار آب قرار دهید ( بن ماری ) کنید یا می توانید یه مدت ۱ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد داخل ماکروفر شکلات را ذوب کنید سپس نصف شکلات ذوب شده را به مخلوط بالا اضافه می کنیم و نصف دیگر را برای کاور توپک ها نگه می داریم.

مرحله سوم : تهیه ترافل شکلاتی

کیک و خامه و شکلات را به خوبی با هم مخلوط کنید تا شبیه یک خمیر دربیاد سپس از مواد خمیر برداشته و کمی دست خود را چرب کنید و آنها را مانند گردو گرد کنید به همین ترتیب تمام خمیر را درست کنید.

مرحله چهارم : کاور کردن ترافل شکلاتی

به باقی مانده شکلات ذوب شده روغن مایع را افزوده و هم می زنیم توپک های ترافل را داخل شکلات ذوب شده قرار دهید و با کمک چنگال آن را خارج کنید سپس داخل ترافل و یا مغز مورد نظر بغلطانید سپس آنها را داخل کپسول کاغذی قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه داخل یخچال گذاشته تا شکلات خودش را بگیرد. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ترافل شکلاتی

  1. می توانید در مرکز ترافل ها مغز گذاشته و بعد گرد کنید که در این صورت شما ترافل مغزدار خواهید داشت.
  2. اگر می خواهید برای مدتی آنها را نگهداری کنید داخل فویل آلومینیم یا ورقه مخصوص شکلات بپیچید.
  3. می توانید از بیسکویت پتی پور آسیاب شده جای کیک شکلاتی استفاده کنید.
  4. می توانید یک سیخ چوبی داخل آنها بزنید تا برای مهمونی و تولد به صورت تکی سرو کنید.
  5. با این مقدار مواد حدود ۱۸ عدد متوسط ترافل شکلاتی خواهید داشت.

همچنین ببینید 

از
6
دیدگاه