طرز تهیه توت فرنگی شکلاتی خوشمزه و مجلسی برای ولنتاین

طرز تهیه توت فرنگی شکلاتی

 

یک نوع دسر جذاب و خوشمزه است که به راحتی می توانید درست کنید و برای دورچین میوه ها و دسرهای خود و همچنین برای ولنتاین استفاده کنید و با کمی خلاقیت می توانید با کمک شابلون حروف اسم روی توت فرنگی بزنید و آنها را داخل کپسول بگذارید و هدیه دهید یا می توانید توت فرنگی با روکش شکلاتی را به منوی فینگرفود خود اضافه کنید یا می توانید با آن کیک های خود را تزئین کنید تا حالا شاید برای شما پیش بیاد توت فرنگی بخرید که شیرین نباشد و یا مزه نداشته باشد بهترین کار برای این میوه همین کاور کردن با شکلات است شما می توانید هم از شکلات قهوه ای یا حتی رنگی استفاده کنید می توانید با توت فرنگی شکلاتی یک دسته گل درست کنید. توت فرنگی یک میوه بسیار خوشمزه با خواص بسیار زیاد است که می توان از خواص آن به بهبود عملکرد قلب، برای پوست و زیبایی، مراقبت از چشم و کاهش فشار خون اشاره کرد. امروز در پارسی دی توت فرنگی شکلاتی به شما آموزش خواهیم داد حتما بچه ها عاشق این دسر خوشمزه می شوند با ما همراه باشید.

مواد لازم 

توت فرنگی۲۰ عدد
شکلات تخته ای قهوه ایبه مقدار لازم
شکلات شیریبه مقدار لازم
ترافلبه مقدار لازم

طرز تهیه توت فرنگی شکلاتی

مرحله اول : آماده سازی توت فرنگی

ابتدا توت فرنگی ها را خوب بشورید و بگذارید تا آبش کشیده شود سپس آنها را با دستمال خوب خشک کنید نباید ذره ای مرطوب باشد برای زیبایی بیشتر می توانید برگ آنها را نکنید یک خلال دندان در هر سر توت فرنگی فرو کنید.

مرحله دوم : بن ماری کردن شکلات

شکلات را خرد کنید و داخل کاسه ای ریخته و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا ذوب شود می توانید به مدت ۱ دقیقه در ماکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید تا مذاب شود.

مرحله سوم : تهیه توت فرنگی شکلاتی

یک سینی کنار دستت خود بگذارید و داخلش کاغذ روغنی پهن کنید سپس توت فرنگی ها را از خلال دندان گرفته و داخل شکلات مذاب بزنید و چند ثانیه نگه دارید تا شکلات اضافی آن ریخته شود سپس داخل سینی گذاشته و برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا شکلات سفت شود سپس از یخچال خارج کنید و با شکلات سفید روی آن خط ایجاد کنید و با ترافل رنگی تزئین کنید.

فوت و فن های دستور تهیه توت فرنگی شکلاتی

  1. می توانید توت فرنگی شکلاتی را دو رنگ درست کنید بدین صورت که اول در شکلات قهوه ای بزنید سپس در شکلات سفید بزنید.
  2. دقت کنید اصلا نباید ذره ای آب وارد شکلات شود وگرنه خراب می شود.
  3. شکلات را با قاشق فلزی تمیز و خشک هم بزنید و از قاشق چوبی استفاده نکنید.
  4. شما می توانید با روش فوق میوه های دیگر را که دوست دارید مانند موز نیز شکلاتی کنید.
  5. تلخی یا شیرینی شکلات ها به ذائقه شما بستگی دارد.

همچنین ببینید 

از
6
دیدگاه