طرز تهیه ترافل پنیری خانگی مغزدار و خوشمزه و شیک برای مهمانی ها

دستور تهیه ترافل پنیری 

طرز تهیه ترافل پنیری

 

ترافل پنیری یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و ساده می باشد که با پنیر خامه ای تهیه می شود و با شکلات کاور شده و شما می توانید از انواع مغزیجات مختلف مانند پسته و گردو برای این ترافل خوشمزه استفاده کنید. برای تهیه این ترافل باید از پنیر خامه ای کم نمک یا همان ماسکارپونه استفاده کنید و برای روکش و تزیین از پودر نارگیل یا پودر کاکائو به دلخواه استفاده کنید و یک مهمانی شیک و خوشمزه داشته باشید. ترافل پنیری خیلی زود تهیه می شود و گزینه خوبی برای تولد و پذیرایی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترافل پنیری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترافل پنیری خوشمزه و ساده

  • شکلات سفید ۱۰۰ گرم
  • پنیر خامه ای ۱۰۰ گرم
  • آبلیمو ۱/۲ ق چای خوری
  • پسته یا مغز دلخواه  ۳۰ گرم
  • شکلات برای روکش ترافل ۲۰۰ گرم

طرز تهیه ترافل پنیری شیک و خوشمزه برای پذیرایی

مرحله اول: بن ماری کردن شکلات سفید

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید. سپس یک کتری را پر آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و بعد شکلات سفید را خرد کنید و داخل کاسه بریزید و روی کتری قرار دهید و هم بزنید تا بن ماری یا همان ذوب شود و دقت کنید انتهای کاسه شکلات به آب در تماس نباشد و یا می توانید برای ۱ دقیقه در ماکروفر قرار دهید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

پنیر خامه ای را داخل یک کاسه بریزید و کمی هم بزنید تا نرم شود و بعد شکلات ذوب شده را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد آبلیمو تازه و مغز دلخواه خود را اضافه کنید و هم بزنید و روی کاسه را پوشانید و برای نیم ساعت در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله سوم: تهیه ترافل پنیری

در ادامه باید کاسه را از فریزر خارج کنید و با کمک یک اسکوپ از مواد بردارید و گرد کنید و داخل یک سینی قرار دهید و برای ۱ ساعت دیگر مجدد در فریزر بگذارید تا خودش را حسابی بگیرد. شکلات تخته ای را داخل یک کاسه ریخته و بن ماری کنید و هم بزنید تا کاملا شکلات ذوب شود و بعد ترافل های تهیه شده را داخل شکلات بزنید و خوب کاور کنید و روی کاغذ روغنی یا توری قرار دهید و صبر کنید تا خودش را بگیرد و سفت شود و در انتها برای پذیرایی داخل کپسول های گرد قرار دهید و روی آن را با شکلات سفید یا پودر کاکائو یا پودر پسته تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترافل پنیری راحت و خوشمزه با طعم بی نظیر

  1. می توانید از هر نوع مغزی که دوست دارید مانند گردو خرد شده یا به صورت ساده نیز می توانید این ترافل پنیری را تهیه کنید.
  2. برای روکش ترافل پنیری می توانید از شکلات تلخ و شیرین به صورت ترکیبی استفاده کنید.
  3. بهتر است با کمک یک قاشق یا اسکوپ استفاده کنید ترافل پنیری را بردارید تا به صورت یکدست شوند.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه