چای رویبوس چیست؟ (خواص دمنوش رویبوس)

خاصیت های درمانی چای و دمنوش رویبوس برای بدن

خواص چای رویبوس

رویبوس چه خواصی دارد؟

چای رویبوس چیست؟

اما قبل از هر چیز بهتر است بدانیم که چای رویبوس چیست. چای رویبوس که به چای قرمز هم شناخته می شود یک نوشیدنی گیاهی است و یا به عبارتی نوعی دمنوش است، همانطور که میدانیم انواع چای ها از گیاه کاملیا سیننسیس تهیه می شوند اما ریشه اصلی این چای از گیاه آسپالاتوس لینیریز (Aspalathus Linearis) است، که یک نوع بوته در آفریقای جنوبی است و خواص دارویی شناخته شده ای دارد و در طب سنتی مناطق آفریقایی بسیار پر مصرف است.

به نقل از چای مارکت؛ شورای آفریقا نیز تایید می کند که چای رویبوس در واقع چای نیست، بلکه یک داروی گیاهی است. این نوشیدنی رنگ قرمز نارنجی دارد. خواص دارویی و سلامت این چای بسیار فراوان است و برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه می شود.
این چای به خاطر رنگ و طعم بی نظیرش و همچنین خواص دارویی فراوانی که دارد بسیار محبوب است.

ویژگی های دارویی این دمنوش توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا در واشنگتن تایید شده است. این سازمان بر اساس تحقیقات و انجام آزمایش های نمونه ای تایید نموده که این چای قرمز قادر است خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و پیری زودرس را کاهش دهد.

خاصیت های چای رویبوس

پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی و عروقی

رویبوس دارای پلی فنول می باشد که این ماده از مواد شیمیایی ارگانیک می باشد که دارای خاصیت ضدویروسی و ضدجهش زایی می باشد. پلی فنول ها به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های زیاد برای بدن مفید هستند.

آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه کرده و آن ها را نابود می کند. رادیکال های آزاد اگر مهار نشود باعث ایجاد بیماری های مختلف نظیر سرطان و بیماری های قلبی می شود.

کوئرستین یکی دیگر از آنتی اکسیدان های قوی می باشد که در دمنوش رویبوس وجود دارد. این ماده دارای ترکیب ضدالتهابی می باشد و باعث افزایش چربی خوب خون می شود. همچنین این ترکیب باعث می شود تا چربی بد خون کاهش پیدا کند.

چای رویبوس و تقویت دستگاه ایمنی بدن

رویبوس یک دمنوش عالی می باشد که دارای آنتی اکسیدان فراوان است.

آسپالاتین و نوتوفاگین دو ترکیب برای تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد که در رویبوس وجود دارد. این دو ترکیب برای جلوگیری از بیماری های مختلف نظر سرماخوردگی و بیماری های ویروسی موثر است.

بهبود سلامت مو با مصرف دمنوش رویبوس

شما اگر رویبوس را به صورت مکرر میل کنید باعث رشد بهتر موهای سر شما می باشد. چرا که این دمنوش با سلول های مرده پوست مبارزه کرده و آنها را نابود می کند. رویبوس برای داشتن موهای سالم بسیار کارآمد می باشد.

مواد معدنی مورد نیاز در رویبوس وجود دارد که باعث می شود رشد موها تضمین شود. رویبوس دارای کلسیم، مس و پتاسیم می باشد. علاوه بر موارد گفته شده رویبوس دارای خواص ضدالتهابی می باشد که باعث بهبود وضعیت موهای سر می شود. همچنین کاهش شوره را به دنبال دارد. دمنوش رویبوس باعث رشد موهای شما شده و مو را درخشان می کند.

چای رویبوس و کاهش فشار خون

چای رویبوس به دلیل خاصیت تسکین دهنده ی خود باعث می شود تا تنش های عصبی را کنترل کند و این موضوع باعث می شود تا فشار خون کاهش پیدا کند. رویبوس برای تسکین دردهای تنفسی بسیار موثر می باشد. کاهش فشار خون در بدن باعث می شود تا خطر بیماری های قلبی و عروقی کم شود.

اگر می خواهید از بیماری های مختلف نظیر تصلب شرایی در امان باشید بهتر است از چای یا دمنوش رویبوس استفاده کنید.

درمان بی خوابی با رویبوس

چای رویبوس دارای کافئین نیست و این امر باعث شده است تا پزشکان بتوانند این چای را برای درمان بی خوابی توصیه کنند. شما اگر قبل از خواب یک لیوان چای رویبوس میل کنید خواب شما بهبود پیدا می کند.

دمنوش رویبوس باعث بهتر شدن خلق و خوی شما می باشد و بر سلامت قلب شما تاثیر می گذارد. دیگر نگران اعتیاد به مصرف چای و قهوه نباشید چرا که با دمنوش رویبوس می توانید اعتیاد به چای و قهوه را ترک کنید.

کنترل سطح قند خون

آسپالاتین یکی از آنتی اکسیدان های خاص می باشد که فقط در دمنوش رویبوس وجود دارد، چرا که دارای اثر هیپوگلیسمی می باشد و باعث کاهش و کنترل قند خون می شود. آنتی اکسیدان ذکر شده باعث می شود تا بدن به انسولین مقاومت بهتری نشان دهد و همچنین باعث ترشح بیشتر انسولین از لوزالمعده می شود. دمنوش رویبوس برای جلوگیری از دیابت نوع دوم موثر می باشد.

بهبود سلامت استخوان ها و دندان ها

دمنوش رویبوس دارای مواد مختلف مانند منگنز و کلسیم و فلوراید می باشد. شما می توانید برای بهبود سلامت استخوان ها و دندان ها از رویبوس استفاده کنید.

این دمنوش برای پیشگیری از درد مفاصل و پوکی استخوان موثر است. منگنر موجود در این دمنوش باعث ترشح بیشتر آنزیم هایی می شود که این امر باعث افزایش تراکم استخوانی بیشتر می شود و سلول های آسیب دیده را ترمیم می کند.

کلسیم موجود در این دمنوش باعث می شود تا استخوان های دندان تقویت شود.

خواص چای رویبوس برای تقویت دستگاه گوارش

دمنوش رویبوس دارای خواص بی نظیر برای سلامت بدن می باشد. در کشور آفریقای جنونی زنان برای تسکین کولیک نوزادان و کاهش درد معده از دمنوش رویبوس استفاده می کرده اند. چرا که این دمنوش دارای خواص ضدالتهابی برای بدن دارد. رویبوس دارای خاصیت ضد اسپاسم می باشد و برای تسکین دردهای شدید معده موثر است.

همچنین اگر می خواهید دردهای شکمی را کاهش دهید و گوارش خود را تنظیم کنید بهتر است از رویبوس استفاده کنید. اگر نیم ساعت قبل از صرف غذا یک فنجان دمنوش رویبوس را میل کنید مشکلات گوارشی تا حد زیادی برطرف می شود.

چای رویبوس مفید برای پوست

استفاده از دمنوش رویبوس برای سلامتی بسیار مفید می باشد چرا که دارای اسید آلفا هیدروکسی می باشد. این ماده برای سلامت پوست بسیار مفید است. دمنوش رویبوس برای کاهش چین و چروک های صورت بسیار مفید بوده و باعث کاهش علائم پیری زودرس در افراد می باشد.

اگر می خواهید پوست شاداب داشته باشید بهتر است در طول رژیم خود از دمنوش رویبوس استفاده کنید. شما می توانید مقداری چای رویبوس را مستقیما روی پوست خود قرار دهید. این امر باعث می شود تا آکنه درمان شده و مشکلات آفتاب سوختگی حل شود.

کمک به کنترل حساسیت

رویبوس را می توان به صورت دمنوش یا چای مصرف نمود، رویبوس دارای خواص ضدالتهابی می باشد و دارای ماده به نام فنولیک می باشد. این ماده برای کاهش علائم مختلف نظیر اگزما، برونشیت، التهاب مخاط بینی موثر است.

تسکین دستگاه تنفسی

رویبوس یک بازدارنده عالی برای برونش می باشد. یعنی اینکه می تواند نایژه و نایژک ها را باز کند. این عمل باعث می شود تا جریان هوا به راحتی در ریه صورت بپذیرد. چای رویبوس باعث می شود تا بیماری های قلبی و عروقی در افراد کم شود. همچنین این چای با بیماری آسم مبارزه می کند.

دمنوش رویبوس و کاهش سرعت روند پیری

در دمنوش رویبوس آنتی اکسیدان های مختلف وجود دارد که باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن می شود. این امر باعث می شود تا با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه کند. دمنوش رویبوس با روند پیری مبارزه می کند و باعث کاهش روند پیری می شود.

شما با چای رویبوس می توانید از قابلیت های جوانی نظیر قابلیت شناخت بهره مند شوید. آنتی اکسیدان های موجود در این چای باعث می شود تا بر رادیکال های آزاد موجود در مسیر عصبی مبارزه کرده و آن را کاهش دهد.

موارد احتیاط چای رویبوس

همیشه می دانیم که اگر بخواهیم از هر موادی بیش از اندازه استفاده کنیم برای سلامت بدن یک تهدید به شمار می رود. اگر می خواهید رویبوس را به رژیم خود اضافه کنید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. خواص دارویی این گیاه زیاد است و گاهی برای برخی افراد مناسب نیست.

اگر شما دارای مشکلات کلیه و ریوی هستید بهتر است رویبوس مصرف نکنید. مصرف رویبوس برای کسانی که مراحل مختلف شیمی درمانی را انجام می دهند تداخل دارد. کسانی که در معرض سرطان سینه قرار دارند بهتر است از مصرف رویبوس خودداری کنند.

خواص انواع چای: