طرز تهیه نان بیگل خانگی ساده و عالی با مخمر خشک فوری در فر

طرز تهیه نان بیگل

 

یکی از نان های بسیار خوشمزه است که در سراسر جهان تهیه می شود این نان بسیار شبیه دونات است ولی برای صبحانه و عصرانه تهیه می شود. این نان در کانادا نیز بسیار تهیه می شود ولی نیویورکی ها مدعی اختراع این نان هستند. این نان به شکل حلقه ای تهیه می شود و پیشینه ی این فرم نان به ۱۰۰ سال پیش برمی گردد که یکی از مزایای این نان در آن زمان رد کردن ریسمان از میان حلقه ها برای حمل و نقل آسان است. این نان به شکل های مختلف و یخ زده در سوپر مارکت ها یافت می شود. امروز در پارسی دی نان بیگل با مخمر خشک فوری در فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آب ولرم۱۸۰ گرم
آرد۳۰۰ گرم
شکر۱ ق چای خوری
مخمر خشک فوری۱ ق چای خوری
نمک۱ ق چای خوری
روغن مایع۳ ق غذا خوری
جوش شیرین۱ ق چای خوری

طرز تهیه نان بیگل خانگی با مخمر خشک

مرحله اول: تهیه خمیر

ابتدا باید خمیر را تهیه کنید مواد خشک را داخل کاسه ریخته سپس به ترتیب آب و روغن را به تدریج اضافه کنید. اگر خمیر مایه فوری ندارید ابتدا آن را عمل بیاورید سپس استفاده کنید.

مرحله دوم: استراحت خمیر

خمیر را شروع به ورز دادن کنید تا نرم و لطیف شود می توانید از استند میکسر استفاده کنید در ادامه خمیر را داخل کاسه قرار دهید و روی کاسه را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در جای گرم استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.

مرحله سوم: تهیه نان بیگل

پف خمیر را بعد از استراحت بگیرید و به چونه های مساوی تقسیم کنید و چونه ها را داخل سینی قرار دهید و روی آنها را بپوشانید و مجدد برای ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا حجم چونه ها دو برابر شود.

مرحله چهارم: کاتر زدن خمیر

هر چانه از خمیر را با وردنه باز کنید و با کاتر دونات برش بزنید و هر برش را روی کاغذ روغنی بگذارید و روی آنها را برای ۱ ساعت دیگر بپوشانید تا مجدد حجم بگیرد.

مرحله پنجم: پخت نان بیگل

بعد از گذشت این زمان یک قابلمه آب را جوش می آوریم و یک ق چایخوری جوش شیرین اضافه می کنیم سپس شعله را کم می کنیم و خمیرها را به آرامی داخل آب جوش می اندازیم و هر طرف خمیر را حدود ۵ الی ۷ ثانیه می پزیم و بعد به آرومی درآورده و داخل سینی فر چیده و داخل فر که از قبل با دمای ۲۰۰ درجه گرم شده حدود ۱۵ دقیقه با فر پایین و ۱۰ دقیقه با فر بالا می پزیم. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نان بیگل

  1. جوش شیرین باعث خوش رنگ شدن نان می شود.
  2. به دلخواه می توانید روی نان کنجد و نمک دریا بپاشید.
  3. مقدار دمای آب بسیار مهم است باید در حدی باشد که دست را نسوزاند.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه