طرز تهیه پودینگ وانیلی فوری خوشمزه و مجلسی با بیسکویت پتی بور

طرز تهیه پودینگ وانیلی

 

یکی از دسرهای خوشمزه و جذاب برای مهمونی و دورهمی و شب یلدا می باشد. تاریخچه پودینگ کمی پیچیده به نظر میاد چون آمریکایی ها اعتقاد دارند پودینگ را آنها کشف کردند و از طرفی انگلیسی ها نیز متعقد هستند پودینگ ریشه کلمه ای انگلیسی دارد و برای آن ها است. پودینگ ها در قرن نوزدهم در زمان کریسمس سرو می شدند که به پودینگ کریسمس معروف است. اما پودینگ ها با کاسترد ها کمی تفاوت دارند. پودینگ وانیلی را هم بصورت برگردان و قالبی میتونید درست کنید هم تو ظرف سرو کنید و میتونید به عنوان فیلینگ کیک و … هم ازشون استفاده کنید البته برای دسر‌های قالبی نیاز به موادی مثل ژلاتین دارید که دسر ببندد ولی به یه نکته توجه کنید که بهترین بافت برای این دسرها به نظرم بافت طبیعیشونه نه بافتی که با ژلاتین پیدا میکنند. امروز در پارسی دی پودینگ وانیلی بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

شیر۲ پیمانه
شکر۱/۲ پیمانه
نشاسته ذرت۳ ق غذا خوری
نمک۱/۴ ق چای خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری
کره۱ ق غذا خوری
میوهبرای تزیین
بیسکویت پتی پوربرای تزیین

طرز تهیه پودینگ وانیلی

مرحله اول : ترکیب شیر و شکر

ابتدا شکر، نشاسته ذرت و نمک رو در ظرفی مخلوط کرده و کنار بگذارید. شیر رو در ظرفی مناسب روی حرارت متوسط قرار بدهید و زمانی که شیر در لبه های ظرف شروع به حباب زدن کرد، ترکیب شکر رو کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا دانه های شکر داخل شیر حل شود.

مرحله دوم : اضافه کردن کره

به هم زدن ادامه بدهید تا غلیظ شود در حدی که مواد پودینگ به پشت قاشق بچسبد (حواستون باشه نجوشد). از روی حرارت بردارید و وانیل و کره آب شده رو اضافه کرده و هم بزنید. باید رد قاشق روی پودینگ بماند در این صورت می توان گفت پودینگ وانیلی به غلظت رسیده است.

مرحله سوم : پودر کردن بیسکویت

بیسکویت پتی بور را با کمک غذاساز پودر کنید اگر غذاساز در اختیار نداشتید بیسکویت را داخل پلاستیک ریخته و با گوشکوب روی آن بزنید تا پودر شوند. میوه مورد نظر را پوست بگیرد و حاضر کنید.

مرحله آخر

ظرف تک نفره مورد نظر را حاضر کنید و کف ظرف را مقداری بیسکویت پتی بور ریخته و روی آن پودینگ وانیلی را اضافه کنید و در آخر روی پودینگ را با میوه دلخواه تزئین کرده و برای ۱ الی ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا پودینگ خودش را گرفته و سفت شود سپس با همان ظرف تک نفره سرو کنید. به همین راحتی پودینگ وانیلی ما حاضر شد. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه پودینگ وانیلی

  1. اگر پودینگ شما خیلی غلیظ شد وقتی که روی حرارت است مقداری شیر به آن اضافه کنید.
  2. اگر خواستید پودینگ وانیلی را قالبی درست کنید حتما آن را کمی چرب کنید.
  3. می توانید پودینگ را با اضافه کردن کاکائو به مواد در دو رنگ تهیه کنید.
  4. می توانید لایه لایه بیسکویت و پودینگ بریزید و در نهایت تزئین کنید.
  5. این رسپی تخم مرغ ندارد و جز رسپی اصلی پودینگ است.

همچنین ببینید 

طرز تهیه پودینگ وانیلی فوری خوشمزه و مجلسی با بیسکویت پتی بور
4.2 (84%) 10 votes