طرز تهیه رولت خامه ای خانگی خوشمزه به سبک قنادی

طرز تهیه رولت خامه ای به سبک قنادی

 

یکی از شیرینی های تر و پرطرفدار ایرانی است. در این آموزش شیرینی پزی با طرز تهیه رولت خامه ای خانگی خوشمزه آشنا خواهید شد و می توانید در منزل و به سادگی این شیرینی تر را تهیه کنید رولت ها از خانواده کیک اسفنجی می باشند اما با پف کمتر که در بین آن خامه یا انواع فیلینگ ها را می توانید استفاده کنید. شما به راحتی می توانید با حداقل مواد در منزل برای مهمانی خود یک رولت درجه یک تهیه کنید. با ما در وبسایت پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم رولت خامه ای خانگی

شیریک قاشق غذاخوری
آب داغشش قاشق غذاخوری
خامه قنادی۲۵۰ گرم
وانیلیک سوم قاشق چایخوری
بکینگ پودریک سوم قاشق چایخوری
شکر۱۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
آرد قنادی۱۰۰ گرم

 

طرز تهیه رولت خامه ای به سبک قنادی

مرحله ۱

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کرده و سفیده ها را در داخل یک کاسه ریخته و با دور تند همزن مخلوط می کنیم. پس از یک دقیقه هم زدن سفیده تخم مرغ، نصف شکر را کم کم به کاسه اضافه کرده و به مدت یک دقیقه دیگر با دور تند مخلوط می کنیم.

مرحله ۲

در این مرحله باید سفیده تخم مرغ کاملا کف کرده باشد و اگر کاسه را برگردانید، سفیده از ظرف به بیرون نریزد. پس از آماده شدن سفیده تخم مرغ، آن را در یخچال قرار می دهیم. اکنون زرده تخم مرغ را هم زده و کم کم باقی مانده شکر و وانیل را به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم. تخم مرغ را با دور تند همزن هم بزنید تا حالت کرمی به خود بگیرد.

مرحله ۳

پس از هم زدن زرده تخم مرغ، آب داغ را به آن اضافه کرده و یک دقیقه دیگر مواد را به طور کامل هم می زنیم. اکنون آرد را با بکینگ پودر مخلوط کرده و دو یا سه مرتبه الک می کنیم تا به طور کامل صاف و یکدست شوند.

مرحله ۴

در این مرحله آرد را کم کم به زرده تخم مرغ ها اضافه می کنیم و به خوبی هم می زنیم تا مواد کاملا یکدست شوند. اکنون سفیده تخم مرغ را از یخچال خارج کرده و کم کم به این مواد اضافه می کنیم.

مرحله ۵

توجه کنید که پس از اینکه این مواد را با هم ترکیب کردید، هیچ دانه گلوله ای نباید در این مخلوط باقی بماند. رد کردن این ترکیبات از صافی می تواند کمک کند تا هیچ گلوله ای در این خلوط باقی نماند. اکنون این مخلوط صاف و یکدست را در داخل یک قالب ۳۰ در ۴۰ یک کاغذ روغنی بزرگ قرار می دهیم به شکلی که اطراف قالب کاغذ روغنی بیرون بزند.

مرحله ۶

در این مرحله با مقدار کمی روغن مایع کاغذ روغنی را چرب نمایید و مایه شیرینی را در داخل قالب بریزید. روی این مواد را کاملا صاف و یکدست کنید تا قطر تمام نقاط بر رو نان رولت یکدست باشد و رولت شکل مناسبی داشته باشد.

مرحله ۷

فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده و رولت را به مدت ۲۰ دقیقه در داخل فر قرار دهید. پس از اینکه رولت پخت، گریل را به مدت یک تا دو دقیقه روشن کنید تا رنگ آن طلایی شود.

مرحله ۸

دقت کنید که روی نان رولت نباید هیچ گونه خمیری باقی مانده و کاملا پخته شود. همچنین مراقب باشید که نان رولت بیش از حد نپخته و خشک نشود. اگر روی نان رولت کمی خشک شده است، روی آن نایلون بکشید و کمی صبر می کنیم تا با حرارت خودش نرم شود.

مرحله ۹

در این مرحله نان رولت را از سینی خارج کرده و کاغذ روغنی را از پشت نان رولت جدا کنید. سپس نان رولت را به شکل محکم رول کنید و اجازه دهید تا با همین شکل رول شده خنک شود. پس از اینکه رولت خنک شد، رول را باز کنید.

مرحله ۱۰

اکنون به مدت چند دقیقه خامه را با همزمن هم بزنید تا حجیم شده و فرم بگیرد. سپس نان رولت را با کمی شیر مرطوب کرده و نان رولت را به شکل یکدست با خامه بپوشانید. حتما دقت کنید که به طور کامل نان رولت را با خامه بپوشانید.

تذکر: خامه داخل رولت کاملا سلیه ای است و می توانید خامه شکلاتی داخل آن ریخته و همچنین انواع نوارهای بریده شده میوه هایی مثل موز یا کیوی و یا مغز پسته و گردو را بر روی خامه بریزید.

مرحله ۱۱

پس از اینکه رولت را به طور کامل با خامه پوشاندید، آن را محکم رول کرده و به مدت ۲ ساعت در داخل یخچال قرار دهید تا رولت شکل ثابت به خود بگیرد. پس از ۲ ساعت رولت را از یخچال خارج کرده و تزئین می کنیم. رولت را در اندازه های دو سانتی متری برش زده و سرو کنید.

رولت خامه ای از شیرینی های محبوب ایرانی است که طرز تهیه نسبتا ساده ای دارد. با مواد اولیه ساده ای می توانید این شیرینی خوشمزه را در خانه تهیه کنید. امیدوارم که از طرز تهیه این شیرینی لذت برده باشید و حتما این شیرینی را به سبک قنادی ها اما در منزل خود تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

فوت و فن های دستور پخت رولت خامه ای خانگی

  1. اگر دوست دارید رولت خامه ای کاکائویی داشته باشد ۲ ق غذا خوری از آرد کم کنید و پودر کاکائو اضافه کنید.
  2. می توانید به دلخواه کمی عسل یا شربت بار برای خوش رنگ شدن رولت اضافه کنید.
  3. برای مواد میانی می توانید از مارمالاد یا خامه یا کرمفیل استفاده کنید.
  4. هم زدن سفیده تخم مرغ بسیار مهم است پس پره های همزن را بهتر است قبل از شروع کار ۱۰ دقیقه در فریرز قرار دهید و باید عاری از هرگونه چربی باشد.
  5. بهتر است برای برش زدن رولت از چاقو اره استفاده کنید.
  6. فر گازی را روی بیشترین درجه بگذارید تا گرم شود برای فرهای برقی روی ۲۲۰ درجه قرار دهید.
  7. اگر رولت را زود از فر خارج کنید رولت خمیر می شود و اگر دیر خارج کنید خشک می شود و رول نمی شود پس حتما با خلال دندان چک کنید.
  8. اگر روی نان رولت خشک شد سریع یک پلاستیک رول نان بکشید و صبر کنید تا با بخار خودش خمیر را نرم کند.
  9. شکر را جایگزین پودر قند نکنید.
  10. اگر گریل را روشن کنید سطح رولت خامه ای شما طلایی و خوش رنگ خواهد شد.

همچنین ببینید

از
68
دیدگاه