طرز تهیه رانی انبه خانگی با طعمی عالی و دلچسب به روش ساده

دستور تهیه رانی انبه

طرز تهیه رانی انبه

 

رانی انبه از دسته نوشیدنی های بسیار پر طرفدار است که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید زیرا بسیار راحت و روش تهیه آسانی دارد. اگر در خانه کودک دارید که به نوشیدنی ها میوه ی علاقه دارد این رانی را حتما تهیه کنید. رانی انبه گزینه خوبی برای پذیرایی نیز می باشد و شما می توانید از ۱ ساعت قبل تهیه کنید و در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود. برای تهیه رانی انبه باید از انبه های رسیده و شیرین استفاده کنید. رانی یکی از شرکت های بسیار بزرگ عربی می باشد که بیش از یک قرن سابقه دارد و این شرکت دارای یک کارخانه در ایران است و محصولات خود را در قالب برند رانی عرضه می کند. رانی در ایران بسیار پر طرفدار می باشد که بیشتر مردم علاقه ای بسیار زیادی به این آبمیوه دارند و استفاده از تکه های میوه در این نوشیدنی محبوبیت آن را بیشتر کرده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه رانی انبه خانگی را به روش ساده به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه رانی انبه در خانه

  • انبه ۲ عدد
  • شکر ۲ ق غذا خوری
  • آب ۱.۵ لیوان

طرز تهیه رانی انبه خانگی بسیار ساده با شکر

مرحله اول: آماده سازی انبه

ابتدا دوتا انبه را باید پوست بگیرید. برای گرفتن هسته باید ابتدا از وسط به دو نیم کنید و هسته را خارج کنید. یکی از انبه های را کاملا از پوست خارج کنید و یکی دیگر را به صورت مکعبی برش بزنید و داخل یک ظرف بریزید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

انبه ها را می توانید داخل میکسر بریزید و له کنید و یا می توانید به همراه آب و شکر داخل قابلمه بریزید و با کمک گوشتکوب برقی مواد را میکس کنید و برای ۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا شکر ذوب و آب و انبه باهم یکدست و میکس شوند.

مرحله سوم: صاف کردن

یک صافی را داخل قابلمه قرار دهید و مواد حاوی رانی را از صافی رد کنید و با لیسک یا قاشق خوب فشار دهید تا رانی انبه یکدستی داشته باشید و اگر تکه های داخل آن مانده است در صافی باقی بماند.

مرحله چهارم: تهیه رانی انبه

انبه های خرد شده را به مایه تهیه شده اضافه کنید و هم بزنید و برای ۱ ساعت در یخجال قرار دهید تا کاملا خنک شود. سپس داخل لیوان سرو کشیده و به همراه برش انبه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه رانی انبه خوشمزه و راحت در خانه

  1. مقدرا شکر به ذائقه شما بستگی دارد و می توانید بعد از ۵ دقیقه مواد چشیده و میزان شکر را بیشتر کنید.
  2. می توانید بجای شکر از عسل نیز استفاده کنید و مقدار آن نیز به ذائقه خود بستگی دارد.
  3. مقدار آب را بیشتر را نریزید زیرا رانی رقیق و بی مزه ی خواهید داشت.
  4. حدود برای ۱ انبه باید ۱.۵ تا ۲ پیمانه آب در نظر بگیرید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه رانی انبه خانگی با طعمی عالی و دلچسب به روش ساده
5 (100%) 1 votes