طرز تهیه استراگانف قارچ [گیاهی] بسیار ساده و خوشمره به سبک رستورانی

طرز تهیه استراگانوف قارچ

 

یکی از انواع غذاهای خوشمزه روسی می باشد که بسیار لذیذ است و به دلیل وجود قارچ دارای ویتامین D بالایی می باشد. استراگانوف قارچ بسیار سریع و راحت تهیه می شود و با پاستا یک ترکیب فوق العاده جذابی می باشد. استراگانوف قارچ در واقع یک سس بی نظیر برای غذاهای مختلف از جمله پاستا به حساب می آید. استراگانف قارچ در اواسط قرن نوزدهم در روسیه معروف شد و به دلیل پر طرفدار شدن ان در همه جای دنیا طرفدار پیدا کرد و تا الان هم یکی از سس های بسیار مجلسی و فوق العاده در کنار غذا و حتی با ترکیب مواد غذایی دیگر استفاده می شود. لنا مولوختس یک آشپز معروف روسی در کتاب خود اولین دستور پختی که نوشته است استراگانوف بوده است. بعد از سقوط روسیه تزاری این دستور پخت به طور عمومی در هتل ها و رستوران های چینی رواج پیدا کرد. امروز قصد داریم طرز تهیه استراگانوف قارچ را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
قارچ۵۰۰ گرم
خامه۵ ق غذا خوری
جعفری۱ دسته
کره۱۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری

طرز تهیه استراگانوف قارچ خوشمزه و گیاهی بدون مرغ

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا قارچ ها را بشورید و پوست نازک آن ها را با استفاده از یک چاقوی تیز بگیرید و روی تخته برس به صورت ورقه ای خرد کنید. دقت کنید ورقه ها نازک باشد. سیر را بشورید و پوست کنید و آن ها را روی تخته برش خرد کنید. جعفری ها را پاک کنید و بشورید و اجازه دهید داخل صافی آب آن تمام شود. پیاز را بشورید و پوست کنید و روی تخته برش نگینی خرد کنید.

مرحله دوم: تفت مواد

در تابه مناسب مقداری روغن بریزید و بگذارید روی شعله ملایم تا گرم شود. سپس پیاز را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا سبک شود. سپس سیر خرد شده را اضافه کنید تا سیر ها از خامی خارج شوند و بوی آن پخش شود. بعد از چند دقیقه رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و با حرارت تفت دهید تا رنگ باز کند و از خامی خارج شود.

مرحله سوم: اضافه کردن قارچ ها

در این مرحله نوبت اضافه کردن قارچ ها داخل تابه است. قارچ های از قبل خرد شده را همراه با کره اضافه کنید و تفت دهید تا کره ذوب شود و با مواد دیگر مخلوط شود. در این قسمت قارچ ها آب می ندازد. اجازه دهید آب قارچ کاملا کشیده شود و از بین برود. بعد از این که آب قارچ ها تمام شد، خامه را به تابه اضافه کنید و در همه مراحل به طور مداوم هم بزنید.

مرحله چهارم: آماده سازی استراگانوف قارچ

بعد از تفت دادن مواد در آخر نوبت اضافه کردن ادویه ها که شامل نمک و فلفل سیاه است. آن ها را اضافه کنید و بعد جعفری های از قبل خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید و بعد از ۳ دقیقه زیر شعله را خاموش کنید. استراگانوف قارچ آماده است. می توانید روی پاستا یا بیف خود بریزید و سرو کنید. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت استراگانوف قارچ

  1. برای تزئین می توانید بعد از ریختن استراگانف مقداری جعفری خرد شده روی آن اضافه کنید.
  2. می توانید از مقداری سس خردل هم داخل مواد استفاده کنید.
  3. جعفری را در ۳ دقیقه آخر اضافه کنید تا خاصیت آن از بین نرود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه